کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرقت از سه مسجد در ایالت آلابامای آمریکا

ایکنا , 28 اسفند 1395 ساعت 10:57

سه مسجد در ایالت آلابامای آمریکا، طی هفته گذشته مورد حمله سارقان قرار گرفت و دارایی های آن از جمله یک قرآن نفیس به سرقت رفت.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،سه مسجد در شهرهای «آنیستون»، «گدسدن» و «تاسکالوسا» در ایالت آلابامای آمریکا، طی هفته گذشته هدف حمله سارقان قرار گرفت و دارایی‌های با ارزش آن‌ها به سرقت رفت.
 
 یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن اسلامی تاسکالوسا اعلام کرد: دو گاوصندوق که در ساختمان این انجمن نگهداری می‌شد، به سرقت رفته است.
 
در یکی از این گاوصندوق‌ها، یک نسخه خطی قرآن کریم وجود داشت که یک اثر ارزشمند و نفیس به شمار می‌رود.
 
برخی رسانه‌ها این قرآن را با ترجمه انگلیسی قرآن کریم که در آرشیو دانشگاه آلاباما نگهداری می‌شود و در جریان آتش‌سوزی پایان جنگ داخلی آمریکا حفظ شده، اشتباه گرفته‌اند اما به گفته مسئولان مرکز اسلامی تاسکالوسا، این نسخه به زبان اصلی یعنی عربی و متعلق به ترکیه بوده که بعدها خریداری شده است.
 
پلیس تاسکالوسا گفت: سارق با داشتن کد امنیتی توانسته است وارد ساختمان شود.
 
در شهر گدسدن نیز یک صندوق جمع‌آوری اعانات از مرکز اسلامی این شهر دزدیده شده است که بازرسان پلیس در حال پیگیری آن هستند.
 
مرکز اسلامی انیستون نیز مانند مرکز اسلامی گدسدن هدف حمله سارقان قرار گرفته است.
 
اشفق توفیق، رئیس جمعیت اسلامی شهر بیرمنگام در آلاباما گفت: امیدواریم که حمله به این مساجد بخشی از توطئه نفرت علیه مسلمانان نباشد.
 
در ماه‌های اخیر، تحت تأثیر فضای انتخاباتی در آمریکا و به دنبال آن پیروزی ترامپ و تلاش وی برای عمل کردن به شعارهای اسلام‌ستیزانه‌ و فرمان‌های ضدمهاجرتی علیه مسلمانان، مساجد متعددی در آمریکا هدف حمله قرار گرفته‌اند.
 


کد مطلب: 263105

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/263105/سرقت-سه-مسجد-ایالت-آلابامای-آمریکا

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com