کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته إمداد

جمع آوري زكات ٢هزار و ٧٠٠ميليارد ريالي در كشور/كردستان يكي از استان هاي نمونه كشور در امر پرداخت زكات و فعاليت هاي خيرخواهانه است

تنا - استان کردستان

18 مرداد 1396 ساعت 13:06

معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته إمداد امام خميني(ره) كشور از جمع آوري ٢هزار و ٧٠٠ميليارد ريالي زكات در ايران در سال ٩٥خبر داد.


به گزارش خبرنگار تقريب از سنندج، علي محمد ذوالفقاري در نشست خبري با خبرنگاران رسانه هاي كردستان در سنندج اظهار كرد: مردم ايران همواره در امور خيرخواهانه و نيكوكاري پيشرو بوده اند و اگر اين مهم را در نظر بگيريم كه در ايران ٢٥ميليون خانوار زندگي مي كنند حداقل ٢٠ميليون خانوار إيراني مي توانند در امور خيرخواهانه همراه كميته إمداد باشند.

وي افزود: چند راهبرد را در اين راستا تعريف كرديم كه كمك به الكترونيكي كردن جذب مشاركت هاي مردمي و تنوع در شيوه هاي جذب امور خيرخواهانه از جمله اين راهبردهاست.

ذوالفقاري خاطر نشان كرد: خوشبختانه مردم متدين و خداجوي ايران در سال ٩٥ بيش از ٢هزار و ٧٠٠ ميليارد ريال زكات پرداخت كردند.

وي افزود: از محل صدقات مردمي نيز ٣هزار ميليارد ريال درآمد جذب كميته إمداد شده است و ٤هزار و ٤٠ميليارد ريال نيز از محل طرح حاميان ايتام توسط يك ميليون و صدهزار نيكوكار إيراني در سال گذشته پرداخت شده است.

معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته إمداد كشور اظهار كرد: تدوين نظام خير و احسان در كشور در دست اجراست و شش نظام مشاركت خيرين را در حوزه توانمندسازي و رفع محروميت خانواده ها را در دستور كار قرار داده ايم و در اين راستا نيز تمامي بخش هاي مختلف دولتي و غير دولتي مي توانند با ما مشاركت كنند.

ذوالفقاري افزود: نظام مشاركت در حوزه اسكان خانوارهاي محروم و همچنين خدمات آموزشي  نيز ديگر مواردي است كه در دستور كار قرار داده ايم.

وي افزود: در كردستان با توجه به فرهنگ غني و مشاركت گسترده انان در امور خيرخواهانه شاهد توسعه روزافزون خدمات إمدادي هستيم و اين شايسته والاترين تقديرهاست. 

شيخي زاده مدير كل كميته إمداد امام خميني(ره) استان كردستان نيز در اين نشست از مشاركت و همراهي مردم كردستان به عنوان شاخصي مهم در راستاي توسعه فعاليت هاي إمدادي عنوان كرد و افزود: با بومي سازي برنامه ها و بهره مندي از توانمندي موسسات و تشكل هاي مردمي براي توسعه خدمات نيكوكارانه در استان گام برخواهيم داشت.

وي در ادامه سخنان خود به نقش ويژه رسانه ها در راستاي توسعه فعاليت هاي نيكوكارانه در جامعه اشاره كرد و از اصحاب رسانه استان خواست كه در اين راستا كميته إمداد را همراهي كنند.


کد مطلب: 278749

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/278749/جمع-آوري-زكات-٢هزار-٧٠٠ميليارد-ريالي-كشور-كردستان-يكي-استان-هاي-نمونه-امر-پرداخت-فعاليت-خيرخواهانه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com