کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازدید هیاتی از علمای اهل سنت کردستان از پژوهشگاه مطالعات تقریبی

تنا – استان قم

7 شهريور 1396 ساعت 15:57

هیاتی سه نفره از علمای اهل سنت کردستان ضمن بازدید از پژوهشگاه مطالعات تقریبی با محققین پژوهشگاه دیدار و گفتگو کردند .


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در ابتدای این دیدار که امروز برگزار شد ماموستا عبدالله عبداللهی امام جمعه موقت شهر بانه ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر قم اظهار داشت : ما خوشحالیم که در این سفر دیدار های مفصلی با علما و طلاب حوزه قم داشته ایم و معتقدیم این دیدار ها به ایجاد تقریب و تفاهم بیشتر کمک خواهد کرد .
 
وی افزود : چرا گاهی دیده می شود که مذاهب یکدیگر را متهم می کنند در صورتی که پیروی از یک مذهب به عنوان پیروی از یک حزب نیست .باید سرلوحه ما صحابه پیامبر باشند  که در اوج دوستی والفت در کنار هم زیسته اند .
 
ماموستا عبداللهی تاکید کرد : امروز بین پیروان مذاهب اربعه در اهل سنت هم اختلاف اجتهاد و سلایق دیده می شود پس طبیعی است که بین شیعه و اهل سنت هم اختلافات اجتهادی و سلیقه ای دیده شود .کما اینکه به فرمایش پیامبر اکرم (ص) اختلاف بین امت من رحمت است .
 
امام جمعه شهر بانه با اشاره به اختلافات اجتهادی در زمان امام صادق (ع) گفت : وسعت اندیشه و نگاه در زمان امام صادق (ع) به عینه دیده می شود برای مثال گاهی بین امام صادق (ع) و ابوحنیفه اختلافات اجتهادی پیش می آمد اما در اوج رفاقت و صمیمیت با هم رفتار می کردند .
 
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی رودباری  با اشاره به اشتراکات فراوان بین شیعه و اهل سنت اظهار داشت : موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه »که پارسال توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به چاپ رسید نشانگر این موضوع بود که مذاهب اسلامی اشتراکات فراوانی باهم دارند . و حدود 2000 صفحه در منابع شیعه و اهل سنت روایات در مورد اهل بیت (ع) وجود دارد .
 
وی در ادامه افزود : امام صادق (ع) در هنگام درس ابتدا آرا مخالف را مطرح و بررسی می کرد  و سپس نظر خود را بیان می نمود و این همان روش قران کریم است که در سیره اهل بیت (ع) دیده می شود.
 
همچنین حجت الاسلام والمسلمین بدری با اشاره به سفر خود به استان کردستان اظهار داشت :  در گفتگو با علمای کردستان , آنها مدارک اساتید خود را نشان می دادند که بعد از 13 نسل اساتید آنها به ائمه اطهار می رسید و این نشان از وحدت علمای شیعه و اهل سنت در گذشته است .
 
وی افزود : نباید اختلافات اجتهادی را به نزاع و دشمنی تبدیل کنیم . و این وظیفه بر دوش علمای مذاهب اسلامی  است که مانع از بروز اختلافات بین مردم شوند و تقریب عملی را تقویت کنند .
 
گفتنی است هیات علمای اهل سنت کردستان پس از دیدار با محققین پژوهشگاه  , از کتابخانه تخصصی پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدن کردند.
 


کد مطلب: 281646

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/281646/بازدید-هیاتی-علمای-اهل-سنت-کردستان-پژوهشگاه-مطالعات-تقریبی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com