کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​برگزاری جشنواره بزرگ مسلمانان در تورنتوی کانادا

خبرگزاری صدا و سیما , 16 مرداد 1396 ساعت 23:18

جشنواره فرهنگی هنری اسلامی با هدف آشنایی غیر مسلمانان با فرهنگ و میراث مسلمانان در تورنتوی کانادا در حال برگزاری است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جشنواره فرهنگی هنری اسلامی با هدف توجه به فرهنگ و میراث مسلمانان و گفتگوی فرهنگی در تورنتوی کانادا در حال برگزاری است.
 
طاها غیور، از اعضای هئیت مدیره جشنواره با اشاره به چهاردهمین سال برگزاری این جشنواره گفت: این مراسم فرصتی برای آشنایی غیرمسلمانان با فرهنگ و میراث اسلامی و همچنین محلی برای برای  نشان دادن خلاقیت جوانان مسلمان در زمینه های هنری از جمله شعر، هنرهای تجسمی و نمایشی، طنز و موسیقی است.
 
وی با بیان این که این جشنواره هر سال حدود 35 هزار بازدید کننده را به خود جذب می کند افزود: یکی دیگر از اهداف ما در جشنواره امسال برجسته کردن مشارکت مسلمانان کانادا در 150 سال تاریخ این کشور است که با اختصاص غرفه ویژه ای، در این زمینه اقدام کرده ایم.
 
غیور تصریح کرد: برنامه هایی که برای مراجعه کنندگان تدارک دیده شده است شامل برگزاری نمایشگاه های هنری، غرفه های فرهنگی، اجراهای طنز و موسیقی به همراه عرضه غذای حلال و لباس‌های اسلامی بانوان است.
 
وی افزود: علاوه بر مقام های سیاسی مختلفی که به این جشنواره می آیند، حدود 25 درصد از حاضران غیرمسلمان هستند که همین امر زمینه گفتگو و آشنایی با فرهنگ و میراث اسلامی را برای آنها فراهم می کند.
 
این جشنواره سه روزه که در منطقه میسی ساگا در تورنتوی کانادا برگزار می‌شود، امشب (دوشنبه) به کار خود پایان خواهد داد.
 


کد مطلب: 278451

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/278451/برگزاری-جشنواره-بزرگ-مسلمانان-تورنتوی-کانادا

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com