کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز خروج آخرین گروه از شبه‌نظامیان محله الوعر در حمص

ایسنا , 29 ارديبهشت 1396 ساعت 13:19

در راستای اعلام پاکسازی شهر حمص از وجود اسلحه و شبه‌نظامیان، عملیات خروج آخرین گروه از شبه‌ نظامیان محله الوعر در شهر حمص، به همراه خانواده‌هایشان آغاز شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "طلال البرازی" استاندار حمص در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با اشاره به آغاز اجرای عملیات خروج آخرین گروه از شبه‌نظامیان محله الوعر در شهر حمص که مخالف توافقنامه آشتی هستند، گفت: عملیات خروج از عصر روز پنج‌شنبه آغاز شده و در روزهای پایانی خود به سر می‌برد، حدود 300 نفر شامل 70 شبه نظامی از این محله خارج شده و به الدار الکبیرة در حومه شمالی حمص منتقل شدند.

البرازی افزود: عملیات تخلیه این محله در روزهای جمعه و شنبه ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود، طی روزهای آتی نیز حدود 600 شبه نظامی و با احتساب خانواده‌هایشان در مجموع 2500 نفر در قالب دو کاروان به سمت جرابلس و ادلب منتقل شوند.

وی ادامه داد: روز شنبه تاریخ نهایی اجرای توافقنامه الوعر است، روز یکشنبه یگان‌های امنیت ملی (دولتی) برای حفظ امنیت داخلی محله الوعر وارد عمل خواهند شد و همزمان کارگاه‌های حفاظت مستقیما عملیات احیا و اصلاح را در داخل محله آغاز می‌کنند، هرچند که این کارگاه‌ها چند روزی است که کار آماده‌سازی مسیرهای منتهی به محله را آغاز کرده‌اند.
 


کد مطلب: 268551

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/268551/آغاز-خروج-آخرین-گروه-شبه-نظامیان-محله-الوعر-حمص

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com