کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان:

گلستانی ها متوسل و علاقمند به قرآن و عترت هستند

تنا - گلستان

10 اسفند 1395 ساعت 15:31

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: استان گلستان، «گلستان قرآن» است همه در این دیار متوسل به قرآن و اهل بیت (ع) هستند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان،  «سید رضا صالح امیری» در آیین اختتامیه جشنواره ها و هفته قرآن و عترت گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: ترکمن ها علاقمندان به قرآن و عترت هستند، شهیده «مرجان نازقلیچی» که افتخار ایران، گلستان و ترکمن صحرا است شخصیت قرآنی اش به عنوان بانوی نمونه در دنیای اسلامی معرفی می شود.
به گفته وی؛ شخیصت قرآنی وی نشان داد که چگونه یک زن می تواند در یک جامعه قومی آنقدر متعالی شود که به کهکشان عروج کند و به حد اعلای کمال انسانی که شهادت است نائل شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اذعان بر اینکه تنها راه نجات جامعه اتصال به قرآن است، تصریح کرد: کتاب آسمانی ما مسلمانان سراسر نور است و معنویت را در درون جامعه انسانی جاری و ساری می سازد.
وی، افزود: تمامی چالش های امروز جامعه به خاطر فاصله گرفتن از معارف قرآن است، اگر منور به معرفت قرآنی شود همه آسیب ها، پلیدی ها و زشتی ها از جامعه رخت بر خواهد بست.
به گفته وی؛ جامعه اسلامی در مبانی معرفتی، قرائتی و انسان شناختی محتاج به قرآن است و مبنای حرکت ما برای ساختن جامعه ای مبتنی بر ارزش های انسانی چارچوب های قرآنی باشد.
صالح امیری با تاکید بر استفاده از روش های جدید برای انتقال مفاهیم قرآنی به نسل های جوان و نوجوان، ابراز کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری با قرآن باید آشتی کرد و از زبان های جدید هنر، سینما، قصه نویسی، خوشنویسی و رمان برای انتقال مفاهیم آن به قشر جوان در مدارس و دانشگاه ها بهره برد.
وی، ادامه داد: در جامعه هیچ ارزش و فضیلتی بالاتر از فضیلت قرآن نیست به همین خاطر همگان باید برای توسعه و گسترش فرهنگ آن تلاش نماییم.
به گفته وی؛ هر اندازه در حوزه قرآن و عترت سرمایه گذاری شود باز هم اندک است به گونه ای که در سال آینده در این حوزه ها سرمایه گذاری ها افزایش می یابد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفتمان قرآنی را بسیار دلنشین دانست و گفت: اگر جامعه ای به سمت ناهنجاری ها و معاصی رفت اکسیر نجات بخش آن داروی قرآن است.
وی، افزود: این معجزه الهی و کتاب حضرت خاتم النبیا (ص) چشمه جاری است که همه انسان ها می توانند از آن سیراب شوند.
به گفته وی؛ آخرین کلام امام راحل (ره) و رزمندگان اسلام در واپسین لحظات زندگی خودشان زمزمه آیات الهی بود.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از نفرات برتر برگزیدگان ١٠ جشنواره قرآن و عترت گلستان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل به عمل آمد.
 
 


کد مطلب: 261350

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/261350/گلستانی-متوسل-علاقمند-قرآن-عترت-هستند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com