کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن:

مسلمانان میانمار نیازمند حمایت های مادی و معنوی جامعه بشری هستند

تنا - استان گلستان

21 شهريور 1396 ساعت 8:17

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: وضعیت بغرنج و دردناک مسلمانان روهینگیا، نیازمند حمایت های مادی و معنوی جامعه بشری به ویژه کشورهای اسلامی است.


«آخوند عبدالرحمن کر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با محکوم نمودن جنایات علیه مسلمانان میانمار، اظهار کرد: مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار آماج شدید ترین و بی رحمانه ترین جنایات و فجایع ضد انسانی قرار گرفتند و آنهایی که توانستند خودشان را نجات بدهند به کشورهای همسایه بنگلادش، مالزی و اندونزی فرار کردند.

به گفته وی؛ بر همه انسان های آزادی خواه و عدالت طلب جهان واجب است از هر نوع حمایتی که از دستشان برای کاهش آلام مسلمانان میانمار بر می آید دریغ نکنند.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت قبا بندر ترکمن، جنایات علیه مسلمانان مظلوم و ستمدیده میانمار را بدور از انسانیت دانست و گفت: این اعمال فجیع دور از شان انسان است و هر کسی که ذره ای انسانیت در وجودش باشد آنرا محکوم می کند.

وی، افزود: داغ این ستمدیدگان کشته داده و آواره شده از خانه و کاشانه بسیار تازه است و فقط با حمایت های مادی و معنوی می توان آنها را به زندگی امیدوار کرد.

به گفته وی؛ مردمان مظلوم روهینگیا و آراکان قربانی نسل کشی و مسلمان سوزی عده ای بودایی افراطی و از خدا بی خبر شده اند.

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن با تاکید بر اینکه جنایاتی که علیه مسلمانان میانمار می شود باید متوقف شود، تصریح کرد: دولت و ارتش میانمار با جنایاتی که مرتکب آن شده اند نشان دادند که پایبند به هیچ اصول اخلاقی و انسانی نیستند و خون مسلمانان برایشان ارزشی ندارد.

وی، ادامه داد: مشخص است که دست دشمنان اسلام و مسلمین یعنی آمریکای جهانخوار و اسرائیل غاصب و کودک کش به قتل عام مسلمانان روهینگیا آغشته شده است.

به گفته آخوند کر؛ فقط اتحاد و همدلی امت اسلامی می تواند جلو وقوع و گسترش اینگونه حوادث علیه مسلمین را بگیرد.
 


کد مطلب: 283293

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/283293/مسلمانان-میانمار-نیازمند-حمایت-های-مادی-معنوی-جامعه-بشری-هستند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com