کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

هویت متحد امت اسلامی در موسم حج به نمایش گذاشته شود

تنا - استان گلستان

21 مرداد 1396 ساعت 0:37

امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با اعلام اینکه حج، مظهر اتحاد و انسجام اهل‌ قبله و کنار گذاشتن تعلقات دنیوی و مادیات است بر نمایش هویت متحد امت اسلامی در موسم حج تاکید کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان،امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: حج یکرنگى امت اسلامى را به منصه ظهور می رساند و فرمان نمادین اتحاد و همدلى مسلمانان در همه جاى جهان است.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی با اشاره به آغاز موسم حج امسال، اظهار کرد: نقش وحدت آفرین حج، مسلمانان را به بهره برداری از این فریضه، جهت دوری از تفرقه و فراهم کردن زمینه های اتحاد و وحدت فرا می خواند.

به گفته وی؛ در ایام حج وحدت و عزت مسلمین به صورت عملی تحقق می یابد و کعبه نماد توحید و معنویت میزبان لبیک گویانی است که به زادگاه اسلام شتافته اند.

مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت ربانیه چنارلی با اذعان بر اینکه فریضه حج از تاکیدات و ارکان دین مبین اسلام است، تصریح کرد: حج از زمان حضرت آدم (ع) انجام می شد به گونه ای که اعمال حج را پیروان همه ادیان آسمانی انجام داده اند.

به گفته وی؛ حج باید انسان را متحول کند، آثارش در حاجی هویدا باشد، ضروری است انسان به دنبال شناخت و درک اسرار، معنویت ها و منافع حج باشد.

قرآن هدایت کننده انسان از ظلمت به نورانیت است

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: قرآن انسان را به بهترین راه ها هدایت می کند، اگر غیر از راه نورانی قرآن راه دیگری بود خداوند آنرا برای انسان ها نشان می داد.

«آخوند عبدالرحمان کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: قرآن بنیاد دین است، دین اسلام از قرآن سرچشمه می گیرد، خداوند به خاطر اینکه انسان در دنیا سرگردان و حیران نباشد و به سعادت دست یابد قرآن را فرستاده است.

به گفته وی؛ خداوند هر کسی را که خواست به راه مستقیم هدایت می کند و هر که را خواست در ظلمات نگه می دارد.

وی، ادامه داد: در عصر حاضر دشمن با ایجاد فتنه در بلاد اسلامی و به دور از جنگ تن به تن، مسلمانان را از طریق جنگ نرم گمراه می کنند.

 به گفته وی؛ در این شرایط بحرانی کشورهای اسلامی، مسلمانان باید به قرآن عمل کنند و احکام آنرا بکار بندند.

مسلمانان هیچ گاه مغلوب دشمنان نمی شوند

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: ممکن است مسلمانان تکه تکه شوند؛ ولی هیچ وقت از بین نرفته و مغلوب دشمنان نخواهند شد.

«آخوند علی آرخی» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، اظهار کرد: دشمن با تجهیز مسلمان نماها و گروه های افراطی همیشه مترصد ضربه زدن و نابودی کشورهای اسلامی است؛ ولی اتحاد و همدلی رمز موفقیت مسلمین در برابر ترفندهای خبیثانه دشمن است.

به گفته وی؛ قدرت مسلمانان در دوره هایی به ضعف می رود؛ ولی با ظهور حضرت مهدی (ع) دین مبین اسلام دوباره قدرت و شوکت خود را باز خواهد یافت و همه جا عدل الهی برقرار خواهد شد.

 استقبال مردم گلستان از سفر حج تمتع بی سابقه بوده است

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: استقبالی که امسال مردم استان گلستان از حج تمتع کردند بی سابقه بوده است.

«آخوند عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: امسال مردم استان گلستان بی سابقه ترین استقبال را از حج تمتع داشتند و با  افزایش چهار برابری حجاج  نسبت به سال 94  در ردیف سومین استان کشور پس از تهران و خراسان رضوی قرار گرفته است.

به گفته وی؛ امسال بیش از 7 هزار نفر زائر از استان گلستان به حج تمتع مشرف می شوند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت جمیلیه گنبد کاووس با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حجاج و توفیق و سعادت زیارت مکه مکرمه و نیز مدینه منوره برای عموم مسلمین، گفت: خداوند متعال پس از ساخته شدن بنای مکه مکرمه به دست حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل(ع) به جای آوردن حج تمتع  و مناسک آن را  بر ایمان آورندگان فرض قرار دادند.

وی، ادامه داد: فلسفه حج بهره مندی از عنایات الهی؛‌ پاک شدن از گناهان و برآورده شدن خواسته های زائر و نیز رحمت و رضای خداوند است.

آخوند جاور به مردم بخصوص حجاج امسال توصیه کرد:  پس از مراجعت از حج افکار و اعمال غیر شرعی و اخلاقی  را از ذهن خود دور کنند و در مقابل، در نمازها و قرائت قرآن ثابت قدم باشند؛ قرابت با علما و کسب علوم دینی را در پیش بگیرند و نیز در امور خیر و حسنه وارد شوند که اگر غیر این باشد باعث تعجب و تاسف خواهد بود.
 


کد مطلب: 279063

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/279063/هویت-متحد-امت-اسلامی-موسم-حج-نمایش-گذاشته-شود

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com