کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله مکارم شیرازی:

آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد اختلاف در کشورهای اسلامی هستند/ مسلمانان باید بیدار باشند

20 مهر 1396 ساعت 19:29

یکی از مراجع تقلید گفت: آمریکایی‌ها و همفکرانشان می‌خواهند دائماً بین دولت‌های اسلامی اختلاف و زد و خورد باشد و کشورهای آن‌ها تجزیه و یا ویران شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و حمید محمدی رئیس سازمان حج کشور گفت: من به سهم خود از شما دو بزرگوار و از کسانی که با شما همکاری داشتند واقعاً تشکر می‌کنم که این حج به صورت آبرومندانه‌ای انجام شد و تقریباً هیچ مشکلی وجود نداشت. قبلاً مردم از ما سؤال می‌کردند آیا وظیفه داریم امسال به حج برویم یا نه؟ می‌گفتیم توکل بر خدا کنید و بروید. ان شاءالله هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
 
وی افزود: به راستی ما انتظار نداشتیم حج به این خوبی برگزار شود، ولی هنگامی که اولین گروه وارد مدینه شدند و ما سؤال کردیم رفتار سعودی‌ها چگونه بود و معلوم شد بسیار محترمانه بوده است، گفتیم این طلیعه کار بحمدالله نشان می‌دهد سال بسیار خوبی خواهیم داشت.
 
استاد سطوح عالی حوزه تأکید کرد: کسانی که دستشان در کار نیست نمی‌دانند مدیریت یک گروه هشتاد و شش هزار نفری که تا روز آخر مردد هستند که به این سفر می‌روند یا نمی‌روند چقدر کار مشکلی است، ولی لطف خداوند در مرحله اول و مدیریت خوب این نگرانی‌ها را برطرف ساخت و از جمله مزایای آن این بود عده‌ای که در نوبت‌های بسیار دور بودند و آرزوی این سفر را داشتند، به آرزوی خود رسیدند.
 
آیت الله مکارم شیرازی افزود: تصور ما این است که دولت عربستان به اینجا رسیده که در برابر ایران پیروی از برنامه‌های آمریکا به جایی نمی‌رسد، باید راه دیگری را انتخاب کند و امیدواریم در مسائل سیاسی نیز شبیه حج عمل شود.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها و همفکرانشان می‌خواهند دائماً بین دولت‌های اسلامی اختلاف و زد و خورد باشد و کشورهای آن‌ها تجزیه و یا ویران شود. به یقین مسلمانان باید بیدار باشند و تسلیم خواسته‌های آن‌ها نشوند.
 
این مرجع تقلید شیعیان اظهار امیدواری کرد مسأله عمره نیز حل شود و مردم بتوانند به این سفر خوب معنوی و تاریخی بروند.
 


کد مطلب: 288324

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/288324/آمریکایی-ها-دنبال-ایجاد-اختلاف-کشورهای-اسلامی-هستند-مسلمانان-باید-بیدار-باشند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com