کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عالم دینی اهل سنت عراق:

فلوجهِ آزاده شده هفته وحدت را جشن می گیرد

22 آذر 1395 ساعت 14:29

یکی از علمای دینی اهل سنت در استان الانبار عراق با تبریک حلول "هفته وحدت اسلامی" تأکید کرد که امسال شهر آزاد شده "فلوجه" برای اولین بار پس از گذشت بیش از دو سال، هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) را جشن می گیرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ عبدالقادر بهجت الآلوسی الحسینی" رئیس شورای علمای پیوند محمدی (ص)" در عراق که از نهادهای دینی اهل سنت این کشور است، در گفت و گو با ایرنا گفت:مردم فلوجه همواره به برپایی با شکوه جشن های مولود نبوی معروف بوده اند و امسال برای اولین بار پس از گذشت بیش از دو سال، این جشن ها در این شهر مجدد برگزار می شود.

"شیخ عبدالقادر الآلوسی" ابراز امیدواری کرد که جشن های امسال در فلوجه با حضور اقشار مختلف شیعه و سنی همراه باشد تا وحدت اسلامی در این ایام عملا در جریان این جشن های با برکت تجلی پیدا کند.

وی افزود: شورای علمای پیوند محمدی (ص) در عراق نیز به مناسبت ایام هفته وحدت اسلامی، آیین های ویژه ای در مناطق مختلف استان الانبار و خصوصا شهر آزاد شده "الرمادی"مرکز این استان در غرب عراق برگزار می کند.

شیخ عبدالقادر الالوسی گفت: زمان آن فرا رسیده تا بار دیگر به اسلام راستین و اصیل محمدی (ص) برگردیم و همه اختلافات کنار گذاشته شود.

وی از میلاد پیامبر اسلام (ص) به عنوان "میلاد تمدن انسانیت" یاد کرد و از امام راحل (ره) که این ایام با برکت را به نام هفته وحدت اسلامی نامیده است، تقدیر کرد و خاطر نشان ساخت که جهان اسلام در این برهه بیش از هر چیز به وحدت، انسجام و یکپارچگی نیاز دارد.
 
 


کد مطلب: 253521

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/253521/فلوجه-آزاده-شده-هفته-وحدت-جشن-می-گیرد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com