کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأکید خطیبان جمعه لبنان بر بی تأثیر بودن تهدیدات آمریکا/ هشدار نسبت به گسترش فتنه مذهبی

2 ارديبهشت 1396 ساعت 10:32

هشدار نسبت به گسترش فتنه مذهبی، تحولات سوریه،اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی در زندان های صهیونیستی و افزایش تهدیدات امریکا از جمله موضوعات مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته لبنان بود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام  "سید علی فضل الله" امام جمعه مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک در بیروت، در خطبه های نماز جمعه این هفته نسبت به گسترش فتنه مذهبی و طایفه ای هشدار داد و تصریح کرد: افزایش درخواست برای تشکیل ائتلاف اسلامی علیه مسیحیان به شدت خطرناک است و با توجه به خطری که بر همزیستی مسالمت آمیز دارد باید در برابر آن ایستاد چرا که چنین مسائلی سبب بازگشت جنگ های داخلی به لبنان می شود.
 
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، به آخرین تحولات سوریه اشاره کرد و ادامه داد: کشورهای بزرگ در حال ضربه زدن به سوریه جهت متلاشی کردن قدرت کشورهای عربی هستند و متاسفانه کسی نسبت به این مساله توجهی ندارد. این در حالی است که جنگ و خونریزی در سوریه همچنان ادامه دارد که آخرین مورد آن نیز شهادت ده ها تن از زنان و کودکان و کهنسالان فوعه و کفریا بود.
 
امام جمعه بیروت همچنین با خرسندی از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی در زندان های صهیونیستی، اظهار داشت که رژیم صهیونیستی از این اعتصاب به شدت هراسان شده و بیم آن دارد که انتفاضه دیگری رخ دهد.
 
علامه شیخ "عفیف نابلسی" امام جمعه شهر صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به افزایش تهدیدها در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران خاطرنشان کرد: آمریکا پس از پیشرفت میدانی بزرگ محور مقاومت در سوریه می خواهد بر انتخابات ایران تاثیر بگذارد تا بار دیگر دشمنی و نفاق خود علیه سوریه و همه حامیان و هم‌پیمانان آن را نشان دهد.
 
این عالم لبنانی تأکید کرد: آمریکا با هر کشور و جریانی که تهدیدی برای رژیم اشغالگر صهیونیستی به شمار آید و این رژیم را به زوال و نابودی تهدید کند، برخورد خواهد کرد.
 
امام جمعه صیدا به قدرت نظامی ایران اشاره کرد و گفت: هیچ دغدغه ای نسبت به تهدیدهای آمریکا علیه ایران نداریم زیرا ایران از قدرت و توان بالای نظامی برخوردار است و می تواند پایگاه نظامی آمریکا در منطقه را با خاک یکسان کند.
 
حجت الاسلام شیخ "احمد قبلان" امام جمعه برج البراجنه بیروت نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با انتقاد از سیاستمداران گفت: سیاستمداران همواره در حال مکر و نیرنگ بوده و در برابر مردم از وحدت و مشارکت و غیرت نسبت به وطن سخن می گویند اما در خفا در راستای تفرقه و تحکیم اختلافات تلاش می کنند.
 
حجت الاسلام قبلان با اشاره به پیش نویس تحریم های جدید آمریکا علیه لبنان تصریح کرد: تهدید و فشارهای بین المللی بر بحران های لبنان افزوده است و مسؤولان باید با تصویب قانون جدید انتخابات و تحقق خواسته های مردم به این بحران ها پایان دهند.
 
 شیخ "ماهر حمود" رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس شهر صیدا،  اقدام حزب الله در برگزاری اردوی بازدید از مرز لبنان با سرزمین های اشغالی برای خبرنگاران را شایسته تقدیر دانست و گفت: این بازدید سبب شد تا مردم با تحرکات روزافزون رژیم صهیونیستی علیه لبنان آگاه شوند و این اقدام حزب الله سبب افزایش روحیه ملت لبنان می شود.
 
شیخ "صهیب حبلی" عضو تجمع علمای مسلمان لبنان هم در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدا، به زندانیان فلسطینی به دلیل اعتصاب غذا در زندان های صهیونیستی درود فرستاد و گفت: این اعتصاب غذا جزئی از جنگ علیه دشمن اشغالگری است که هیچ ارزشی برای حقوق انسان و شیوه تعامل با زندانیان قائل نیست.
 
این روحانی اهل تسنن به درگیری های مسلحانه اخیر در اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه در صیدا پرداخت و با تأکید بر لزوم حل ریشه ای بحران اردوگاه عین الحلوه گفت: بحران اردوگاه عین الحلوه نباید با راه حل های موضعی رفع شود چرا که در این صورت بار دیگر شاهد ازسرگیری درگیری خواهیم بود.
 
 


کد مطلب: 266022

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/266022/تأکید-خطیبان-جمعه-لبنان-بی-تأثیر-بودن-تهدیدات-آمریکا-هشدار-نسبت-گسترش-فتنه-مذهبی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com