کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زخمی شدن 17نمازگزار فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست/تمجید نمایندگان پارلمان اردن از عملیات شهادت طلبانه مسجد الاقصی

26 تير 1396 ساعت 10:52

نظامیان رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 17 نمازگزار فلسطینی را در باب الاسباط در مسجد الاقصی زخمی کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نظامیان اشغالگر شامگاه یکشنبه شماری از زنان نمازگزار را که در باب الاسباط در مسجد الاقصی جمع شده بودند، مورد حمله قرار دادند.

این در حالی است که کابینه رژیم صهیونیستی موافقت اولیه خود را با طرحی اعلام کرد که بازگرداندن بخش هایی از شهر قدس به فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر را در چارچوب هرگونه طرح سازش در آینده دشوار خواهد کرد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از صبح روز یکشنبه تاکنون 17 نمازگزار در پی حمله نیروهای اشغالگر در باب الاسباط در قدس زخمی شده اند.

رژیم صهیونیستی به تازگی تدابیر شدید امنیتی را در مسجد الاقصی به مرحله اجرا گذاشته و محدودیت های بیشتری را برای فلسطینیان در نظر گرفته است.

این در حالی است که جمعه گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی ساعاتی "شیخ محمد حسین" مفتی قدس شریف را بازداشت و سپس آزاد کردند.

همچنین در درگیری میان نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی در داخل صحن مسجد الاقصی، 3 فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیدند و 2 پلیس نیز کشته شدند؛ درگیری ها در قسمت ورودی باب الاسباط مسجد الاقصی روی داد.

در پی این حادثه پلیس رژیم صهیونیستی همه ورودی های مسجد الاقصی را بست و مانع از برگزاری نماز جمعه در این مسجد شد.

خبر دیگر اینکه، نمایندگان پارلمان اردن، از عملیات شهادت طلبانه 3 جوان فلسطینی در مسجد مبارک الاقصی تمجید کرده و ضمن نثار فاتحه برای این شهدا، نسبت به تبعات هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی هشدار دادند.
 
 پارلمان اردن خواستار عدم سوء استفاده از عملیات شهادت طلبانه اخیر مسجد الاقصی برای تعرض به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی و یا تلاش برای تغییر زمانی یا مکانی در داخل قدس و مسجد الاقصی شد.
 
"عاطف طراونه" رئیس پارلمان اردن در جلسه روز گذشته پارلمان، تصریح کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی به مقدسات قدس، منجر به تداوم مقاومت خواهد شد که هرگز در برابر ظلم و ستم این رژیم متوقف نخواهد شد. 
 
وی با اشاره به تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی طی بیش از 70 سال گذشته که باعث تحریک خشم و غضب ملت فلسطین شده است، از دولت اردن خواست به تلاش های بی وقفه خود برای حمایت از حقوق ملت فلسطین و فشار علیه جامعه بین المللی به منظور مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و حمایت از حقوق فلسطینیان ادامه دهد.
 


کد مطلب: 275491

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/275491/زخمی-شدن-17نمازگزار-فلسطینی-درگیری-نظامیان-صهیونیست-تمجید-نمایندگان-پارلمان-اردن-عملیات-شهادت-طلبانه-مسجد-الاقصی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com