کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت خبرنگار کروات درباره امنیت مسیحیان در ایران

رسا , 8 خرداد 1395 ساعت 18:05

خبرنگار روزنامه "وچرنی لیست" کرواسی در گزارشی از آزادی مسیحیان در جمهوری اسلامی ایران نوشت: آنان در کمال آرامش و امنیت مناسک دینی خود را اجرا می کنند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"حسن حیدر دیاب" خبرنگار وچرنی لیست در گزارش دو صفحه ای خود از ایران، این بار به شهر اصفهان پرداخته و اصفهان را از ابعاد تاریخی، باستانی، صنایع دستی، گردشگری، اقتصادی مورد بررسی قرار داده است.

وی گفت: سالانه بالغ بر 5 میلیون گردشگر خارجی از اصفهان بازدید می کنند؛ برای من روشن شد چرا ایرانی ها می گویند که اصفهان نصف جهان است؛ دوران طلایی این شهر در سلسله صفوی بود.

این خبرنگار در ادامه می نویسد: در ایران  12 هزار مسیحی در 7 کلیسای مهم و در آزادی کامل و آرامش به اعمال و مناسک دینی خود می پردازند و این امنیتی است که جمهوری اسلامی ایران برای پیروان مسیحی آماده کرده است.

 "حسن حیدر دیاب" مسلمان لبنانی الاصل در روزنامه کثیرالانتشار وچرنی لیست(مهمترین روزنامه عصر کرواسی) فعالیت رسانه ای داشته  و صاحب عنوان خبرنگار نمونه کرواسی در سال 2016 است.

وی سال گذشته به مناسبت سالگرد رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به ایران اسلامی سفر و گزارشات مثبت فراوانی را در روزنامه وچرنی لیست در خصوص ایران چاپ کرد؛ این خبرنگار اخیرا در مقالات متعددی در مورد بحران خاورمیانه و گزارشاتی در خصوص چرایی پدید آمدن داعش و... را نیز به چاپ رسانده است.


کد مطلب: 232975

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/232975/روایت-خبرنگار-کروات-درباره-امنیت-مسیحیان-ایران

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com