کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

10اتوبوس حامل شهروندان فوعه و کفریا وارد حلب شدند

ایرنا , 1 ارديبهشت 1396 ساعت 17:25

10 اتوبوس حامل اهالی فوعه و کفریا در چارچوب مرحله دوم تبادل ساکنان این دو شهرک با تروریست های الزبدانی و سرغایا، وارد حلب شدند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این مبادله که در راموسه در حال اجراست، پنج اتوبوس حامل تروریست ها و خانواده های آن ها نیز وارد مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی شدند؛ این مبادله تا ورود 45 اتوبوس حامل شهروندان فوعه و کفریا به شهر حلب ادامه می یابد.

3هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا محاصره شده در استان ادلب سوریه روز چهارشنبه با 45 دستگاه اتوبوس وارد محله الراشدین حلب شدند تا با عناصر مسلح تروریست مستقر در شهرهای زبدانی، سرغایا ٬ مضایا و بلودان مبادله شوند.

طبق توافق صورت گرفته، قرار بود این 45 اتوبوس سه هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا را روز جمعه گذشته برای آغاز عملیات تبادل به حلب منتقل کنند؛ این افراد دوبار از منطقه صواغیه به فوعه و کفریا بازگردانده شدند؛ منابع محلی در فوعه اعلام کردند که عناصر مسلح تروریست با خروج زنان و کودکان مخالفت کرده و بر خروج تعدادی از نیروهای محلی محافظ شهرهای فوعه و کفریا اصرار دارند.

5 هزار نفر از اهالی شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه، 27 فروردین ماه پس از تحمل رنج های 2سال محاصره کامل با 75  دستگاه اتوبوس و 20 آمبولانس روز جمعه گذشته وارد استان حلب شدند.

درحالی که 75 اتوبوس حامل اهالی فوعه و کفریا در منطقه راشدین برای انجام آخرین مراحل تبادل از سوی تروریست ها متوقف شده بودند٬ براثر انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده ده ها نفر از آنان که بیشترکودکان و زنان بودند٬ کشته و یا زخمی شدند.

در چارچوب توافق میان گروه های مسلح تروریستی ونیروهای مقاومت، 3هزار و 800 نفر از عناصر مسلح و خانواده های آن ها که در شهرهای مضایا، زبدانی، بقین و بلودان استان ریف دمشق مستقر هستند با هشت هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا مبادله می شوند؛ بر اساس این توافق عناصر مسلح به استان ادلب و اهالی فوعه و کفریا به استان حلب سوریه منتقل می شوند.

درچارچوب این توافق قرار است صدها تروریست هم از زندان های سوریه آزاد شوند و عناصر مسلحی هم که تصمیم دارند در شهرهای زبدانی٬ مضایا٬ سرغایا و بلودان بمانند توسط دولت سوریه تحت پیگرد قرار نمی گیرند؛ برخی منابع شمار تروریست های زندانی را که قراراست براساس این توافق آزاد شوند٬ یک هزار و 500 نفر اعلام کرده اند.

 


کد مطلب: 265979

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/265979/10اتوبوس-حامل-شهروندان-فوعه-کفریا-وارد-حلب-شدند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com