کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری مراسم نکوداشت شخصیتهای تقریبی در کنفرانس وحدت

8 دی 1394 ساعت 16:40

در سومین روز کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، مراسم نکوداشت 5 نفر ر از شخصیتهای تقریبی در هتل استقلال تهران برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این مراسم از شهید آیت الله محمد باقر صدر، آیت الله آصفی، فتحی یکن، خانم عایشه عبدالرحمن و شهیده بنت الهدی صدر تقدیر و سخنرانان درباره ابعاد شخصیتی و اقدامات تقریبی آنها سخنانی بیان کردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف در سخنانی اظهار داشت: مسئله تقریب مسئله جدیدی نیست و از دیرباز و از زمان آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) مطرح شده بود و پس از آن نیز آیت الله تسخیری اقدامات خستگی ناپذیری را در این راه انجام داد.
 
وی با اشاره به فعالیتهای وحدت گرای شهید محمد باقر صدر گفت: این شهید بزرگ با نگارش کتبی مثل اقتصادنا گامی مهم در مسیر تقریب برداشت؛ این کتاب استنباطی از مسائل اقتصادی مسلمانان است که بین شیعه و سنی در این زمینه همگرایی ایجاد می کند.
 
وی افزود: مرحوم آیت الله آصفی نیز از منادیان بزرگ تقریب و وحدت بود و کتابهای بسیاری را با محوریت وحدت به رشته تحریر درآورد.
 
کمال هلباوی اندیشمند مصری نیز با تاکید بر این که روز میلاد نبی مکر اسلام(ص) روز همگرایی مسلمانان جهان است، گفت: عایشه الرحمن نیز به عنوان یکی از منادیان تقریب نقش عمده ای را در گسترش این فرهنگ در بین زنان مسلمان ایفا کرد.
 
فردوس العوادی دیگر سخنران این مراسم به معرفی دیگر شخصیت تقریبی پرداخت و گفت: شهیده بنت الهدی صدر مدارس دینی بسیاری در نجف اشرف برای زنان مسلمان ایجاد کرد و زمینه گسترش فرهنگ اسلام حقیقی و تقریب را فراهم آورد.
 
زهیر الجعید نیز در ادامه ابعاد شخصیت تقریب گرای فتحی یکن را تبیین و خاطرنشان کرد: وی باوجود فشارهای بسیار، جبهه عمل اسلامی لبنان را برای حمایت از مقاومت تاسیس کرد. هدف از تاسیس این جبهه از سوی این شخصیت تقریبی تعمیم مسئله مقاومت اسلامی برای کل جهان اسلام بود.
 
گفتنی است در ادامه این برنامه با اهدای هدایایی به بازماندگان و نمایندگان این شخصیتهای تقریبی از اقدامات آنها تقدیر به عمل آمد.
 
 
 
 


کد مطلب: 216577

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/216577/برگزاری-مراسم-نکوداشت-شخصیتهای-تقریبی-کنفرانس-وحدت

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com