کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفانی داغستانی کلاله:

سید و سالار شهیدان کربلا(ع) برای حفظ شریعت جدش شربت شهادت نوشید

تنا - استان گلستان

10 مهر 1396 ساعت 19:49

مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفانی داغستانی کلاله، گفت: اباعبدالله الحسین (ع) برای حفظ دین و شریعتی که جدش رسول الله (ص) آورده بود حاضر شد جانش را فدا کند و در این راه به شهادت برسد.


«آخوند دوست محمد میر حسن زاده» در مراسم متمرکز عاشورایی اهل سنت شهرستان کلاله در مجتمع فرهنگی و مصلی شیخ داغستانی که با حضور ائمه جمعه، علمای اهل سنت، مسئولان و عموم مردم برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین (ع) با قیامش به دنبال ترویج فضائل اسلامی بود و برای وحدت و همدلی امت اسلام تلاش کرد.

به گفته وی؛ شهادت امام حسین (ع) ماندگاری و جاودانگی دین اسلام واقعی را برای اعصار آینده به همراه داشت.

امام جمعه اهل سنت مجتمع داغستانی کلاله با تاکید بر توجه بیشتر به حادثه کربلای سال 61 هجری قمری، تصریح کرد: به دنبال این حقیقت باشیم که چرا امام حسین (ع) از مال، جان و فرزندانش گذشت و خود هم به شهادت رسید.

وی، افزود: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و اهل بیت ایشان جایگاه ویژه ای در بین مسلمانان دارند.

به گفته وی؛ آنها انسان های شایسته و وارسته ای بودند که تاریخ دیگر امثال آنان را به خود نخواهد دید.

امام جمعه کلاله نیز در این مراسم، گفت: با توجه به قرابت نزدیکی که امام حسین (ع) با پیامبر اسلام (ص) دارد می تواند محور وحدت برای مسلمانان باشد.

«حجت الاسلام والمسلمین رضا کشیری» ادامه داد: قیام و شهادت امام حسین (ع)، عشق و علاقه به ائمه اطهار (ع) را در دل و جان مسلمانان بیشتر کرده است.

امام جمعه کلاله، خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) برای احیای دین جدش، امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه از پلیدی ها در مقابل طاغوتیان ایستادگی کرد.


کد مطلب: 286570

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/286570/سید-سالار-شهیدان-کربلا-ع-حفظ-شریعت-جدش-شربت-شهادت-نوشید

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com