کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

69 درصد آمریکایی ها با همسایه شدن با مسجد هیچ مشکلی ندارند

پایگاه خبری مسلمانان فرانسه , 7 فروردين 1390 ساعت 4:33

69 درصد آمریکایی ها با ساخت مسجد در جامعه هیچگونه مشکلی ندارند. این آمار نتیجه نظرسنجی است که به سفارش " سی ان ان " انجام شده و پنجشنبه هفته گذشته منتشر گردیده است.


خبرگزاری تقریب (تنا):

اما ۲۴ درصد افراد مورد سئوال واقع شده با بنای یک مسجد در اطراف محل زندگی خود، برخورد خصمانه ای داشته اند. این نظرسنجی نشان از وجود شکافی قابل توجه در ایالات متحده دارد. نصف جمعیت روستایی تر جنوب آمریکا با ساخت مسجد در نزدیکی محل سکونت خود مخالف هستند. و این در حالیست که ۷۵ درصد سکنه محیط های شهری خود را با بنای مسجد در محل زندگی اشان سازگار و موافق اعلام نموده اند. 

به نظر می رسد که درک و پذیرش شهروندان مسلمان در جامعه آمریکا روند رو به رشدی به خود گرفته است. سال ۲۰۰۲، سی و نه درصد آمریکایی ها اعلام کرده بودند که نظر مساعدی نسبت به هموطنان مسلمان خود دارند. اما نظرسنجی اخیر نشان می دهد که این رقم تا ۴۶ درصد افزایش یافته است، هر چند که رقم مذکور همچنان ناکافی به نظر می رسد. 

در رابطه با عقاید مسلمانی نیز، سی و سه درصد افراد مورد سئوال واقع شده از نظر مثبت خود به آن خبر داده اند، در حالیکه این رقم برای سال ۲۰۰۲، حدود ۲۸ درصد بوده است.


کد مطلب: 43694

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/43694/69-درصد-آمریکایی-همسایه-شدن-مسجد-هیچ-مشکلی-ندارند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com