کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(40)

امام جمعه اشنویه:"دیپلماسی وحدت" باید حول محور عزت، حکمت و مصلحت مسلمانان باشد

تنا - استان آذربایجان غربی

19 مهر 1396 ساعت 13:34

امام جمعه اشنویه گفت: "دیپلماسی وحدت" باید حول محور عزت، حکمت و مصلحت مسلمانان باشد.


ماموستا مصطفی خاتمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در ارومیه اظهار داشت: اگر "دیپلماسی وحدت" همراه با تفاهم، نیات پاک، سعه صدر، انتقال معنویات، منویات و اهداف مقدس وحدت باشد می تواند در بین امت اسلامی موثر باشد.

وی یکی از راه های تحکیم وحدت میان مسلمانان را رجوع به اصول، رجوع به قرآن و سیره شریف نبوی برشمرد و تصریح کرد: بر ما واجب است روح وحدت را که در قرآن و سنت آمده، زنده کنیم.

خاتمی با تاکید به اینکه مسلمانان باید از موارد تفرقه انگیز پرهیز کرده و وحدت میان خود را افزایش دهند، افزود: وحدت در بین آحاد مردم به ویژه خبرگان، نخبگان و دلسوزان امت اسلامی از اوجب واجبات و همانند انجام فرائض دینی است.

امام جمعه اشنویه با بیان اینکه وجود داعشی ها، القاعده ها و طالبان ها نشات گرفته از دوری و تفرقه مسلمانان است، متذکر شد: تنها و موثرترین راه برای مقابله با این گروه ها و برون رفت از این بحران وحدت، انسجام و همگرایی هرچه بیشتر مذاهب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید ید واحده باشیم و تنها مصالح اسلام را در نظر بگیریم، اضافه کرد: پرهیز از اختلافات که مسبب بسیاری از آنها مستکبران و دشمنان هستند باید به شکلی جدی از سوی جوامع اسلامی مورد توجه باشد.

خاتمی با بیان اینکه هر ضربه ای که مسلمانان امروز متحمل می شوند به دلیل تحقق نیافتن وحدت واقعی بین آنان است، یادآور شد: اگر وحدتی که به دنبالش هستیم در بین مسلمانان حاکم بود هرگز شاهد این همه جنایات در سوریه، یمن و ... به وسیله مزدوران و دشمنان نبودیم.
 


کد مطلب: 287434

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/287434/امام-جمعه-اشنویه-دیپلماسی-وحدت-باید-حول-محور-عزت-حکمت-مصلحت-مسلمانان-باشد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com