کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش مخالفتها با نتانیاهو در انگلیس؛

نمایندگان پارلمان انگلیس هم به جمع مخالفان سفر نتانیاهو به لندن پیوستند

خبرنگار تنا-لندن

خبرنگار تنا- لندن- رسانه های انگلیس , 17 شهريور 1394 ساعت 15:56

این نمایندگان در نامه خود تصریح کرده اند که نتانیاهو باید مسئولیت جنایت های صورت گرفته در غزه در جریان حمله نظامی ارتش اسراییل به مردم بی دفاع فلسطین در تابستان گذشته را بپذیرد.



گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس به همراه روسای اتحادیه های بزرگ بریتانیا وجمعی از فعالان واساتید دانشگاه ها ی انگلیس طی نامه ای سفر نتانیاهو به لندن را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن پس از آنکه گروه های مردمی توماری را با بیش از یکصد هزار امضاء برای بازداشت نتانیاهو توسط پلیس به پارلمان انگلیس تحویل داده وگروه های ضد جنگ وهواداران فلسطین نیز برنامه خود را برای تجمع اعتراض آمیز در روز ورود نتانیاهو به لندن اعلام کردند،اینک جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس به همراه روسای تعدادی از اتحادیه های بزرگ بریتانیا ونیز گروهی از فعالان سیاسی واساتید دانشگاه با انتشار نامه ای در روزنامه گاردین ،ضمن محکوم کردن برنامه سفر نتانیاهو به لندن دولت دیوید کامرون را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

آنان در نامه خود تصریح کرده اند که نتانیاهو باید مسئولیت جنایت های صورت گرفته در غزه در جریان حمله نظامی ارتش اسراییل به مردم بی دفاع فلسطین در تابستان گذشته را بپذیرد.

در جریان این عملیات نظامی 51 روزه، اسراییل 6000 حمله هوایی و50000 مورد شلیک گلوله توپ بر سر مردم بی گناه غزه  انجام داد که در اثر آن حدود 2200 فلسطینی که اکثریت آنان غیر نظامی بودند جان خود را از دست دادند. بر اساس گزارش های رسمی منتشره از سوی سازمان های بین المللی 500 نفر از قربانیان کودک بودند و بیش از 500000 نفر آواره وبی خانمان شدند.

دیوان بین المللی کیفری در حال انجام تحقیقاتی در باره جنایات انجام گرفته در غزه است در حالی که اسراییل با انجام چنین تحقیقاتی به شدت مخالفت کرده است.
در همین حال خبر های پیشین نیز حاکی از ارائه توماری با بیش از یکصد هزار امضاء از سوی کمپین مردمی به پارلمان است که خواهان دستگیری نتانیاهو توسط پلیس انگلیس در صورت ورودش به این کشور شده اند که طبق قوانین بریتانیا باید در مجلس به بحث گذاشته شود.

وزیرامورخارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این تومار گفته بود :این کار معنای واقعی ندارد و اسراییل با بریتانیا روابط گسترده و تنگاتنگی دارد.

از سوی دیگر گروههای هوادار فلسطین و گروههای ضد جنگ در انگلیس اعلام کرده اند که در روز ورود نتانیاهو به لندن مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس دست به تظاهرات اعتراض آمیز خواهند زد.

در این نامه که عده ای از نمایندگان حزب کارگر و حزب سبز در پارلمان و نیز گروهی از روسای اتحادیه های به هم پیوسته و اساتید دانشگاه امضاء کرده اند از دولت کامرون به سبب  حمایت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و گفته اند در حالی که بریتانیا قصد پذیرفتن هزاران پناهنده به این کشور را دارد آیا می داند که در میان آنان گروه زیادی از مردم آواره غزه وجود دارند که در جریان جنگ تابستان گذشته اسراییل علیه غزه بی خانمان و آواره شده اند؟

آنان همچنین از دولت کامرون خواسته اند تا اسراییل را تحت تحریم های اقتصادی ونظامی قرار داده و تا زمانی که محاصره اقتصادی غزه شکسته نشود به سیاست تحریم علیه رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

پیش بینی شده است فردا چهارشنبه، روز ورود نتانیاهو به انگلیس ، لندن صحنه تظاهرات گسترده ای علیه وی در مقابل دفتر دیوید کامرون باشد.

 


کد مطلب: 204435

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/204435/نمایندگان-پارلمان-انگلیس-هم-جمع-مخالفان-سفر-نتانیاهو-لندن-پیوستند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com