کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار مهمانان خارجی شرکت کننده در کنگره بین المللی فاطمی(س) با آیت الله اراکی

18 اسفند 1395 ساعت 19:03

مهمانان خارجی شرکت کننده در کنگره بین المللی فاطمی(س) با دبیرکل مجمع جهانی تقریب دیدار و گفت و گو کردند.


 به گزارش خبرگزاری تقریب، مهمانان خارجی شرکت کننده در کنگره بین المللی فاطمی(س) که در دانشگاه الزهراء برگزار شد، عصر روز چهارشنبه  با آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب در محل این مجمع در تهران دیدار و گفت و گو کردند.
 
وی ضمن با تأکید بر بررسی و پژوهش پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: متأسفانه پژوهش های بسیار کمی در عصر حاضر پیرامون شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) صورت گرفته است لذا ضروری است که پژوهشگران اسلامی در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشند.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: شخصیت حضرت فاطمه (س) و شخصیت اهل بیت(ع) شخصیتی هستند که موجب وحدت و همبستگی امت اسلامی می شوند .
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: در منابع اهل سنت و هم در منابع تشیع آمده است که رسول اکرم (ص) می فرماید: «النجوم أمان لأهل الأرض من الغرق و أهل بیتی أمان لامتی من الاختلاف» (همان گونه که ستارگان برای مردم زمین در پیدا شدن راه و جلوگیری از غرق شدن امان هستند، اهل بیت من نیز برای امت اسلامی نقش وحدت آفرینی دارند).
 
وی با اشاره به آیات 33 و 34 سوره آل عمران «إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِيمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ * ذُرِّيَّةً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ»، اظهار داشت: در این دو آیه کریمه قرآن خدای متعال برگزیدگان و منتخبان و بهترین بندگان خود را در طول تاریخ بشر معرفی می کند.
 
آیت الله اراکی افزود: در آیه اول منتخبان تحت چهارعنوان «آدم، نوح و آل ابراهیم و آل عمران هستند»؛ سوالی که اینجا مطرح است این است که چرا در انتخاب آدم و نوح فقط اسم شخص آدم و نوح را یاد کرده اما در آل عمران و ال ابراهیم، از کلمه آل استفاده کرده است جواب این سوال در آیه دوم آمده است: ذُرِّيَّةً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ، معلوم می شود نکته اصلی در انتخاب «آل» وجود یک زن است که منشأ ذریه ای است که موجب می شود که انتخاب الهی انتخاب آل عمران و آل ابراهیم باشد.
 
 


کد مطلب: 262260

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/262260/دیدار-مهمانان-خارجی-شرکت-کننده-کنگره-بین-المللی-فاطمی-س-آیت-الله-اراکی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com