>> خبرگزاری تقریب (TNA) - حضور گسترده مردم در انتخابات تضمین کننده امنیت و اقتدار کشور است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

حضور گسترده مردم در انتخابات تضمین کننده امنیت و اقتدار کشور است

30 ارديبهشت 1396 ساعت 9:01

امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با تشکر از حضور گسترده مردم در انتخابات، آنرا تضمین کننده امنیت و اقتدار کشور دانستند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه موقت اهل سنت بندر ترکمن، گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با مشارکت حداکثری در انتخابات، پاسخ کوبنده ای به تبلیغات سوء دشمنان انقلاب و نظام اسلامی دادند.

«آخوند عبدالرحمان کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: انتخابات تجلی گاه اراده و عزم ملت در تعیین سرنوشت خویش است.

به گفته وی؛ با حضور پرشور در انتخابات می توان به آینده درخشان کشور و نسل های بعدی امیدوار بود.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت قبا بندر ترکمن با اشاره به وصایای لقمان حکیم به فرزندش، اظهار کرد: مهمترین وظیفه انسان بعد از اعتقاد و باور اصول دین، انجام فریضه الهی نماز است.

وی، افزود: نماز از راهکارهای مهم دین اسلام برای جلوگیری از شیوع فساد و منکرات در جامعه است.

به گفته وی؛ متاسفانه صداقت و امانتداری که از نیازهای زندگی امروز بشر است در جامعه کمرنگ شده است.

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی و ملی ملت است

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: شرکت و حضور حداکثری در انتخابات وظیفه شرعی و ملی همه افراد جامعه است.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: انتخابات، نشان‌ دهنده‌ حضور واقعی مردم در صحنه‌ سیاسی کشور است.
به گفته وی؛ اگر انتخابات پر شور و پر رنگ برگزار شود، کشور را بیمه خواهد کرد.

مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت ربانیه چنارلی، جوانان را از اقشار تاثیر گذار در جامعه عنوان کرد و گفت: دین مبین اسلام به جوانان توجه خاصی دارد؛ زیرا آنها در گسترش ادیان الهی از جمله دین اسلام اقدامات موثری انجام دادند.

وی، افزود: در این برهه حساس از اوضاع جهان که فتنه ها از هر سو مسلمانان را احاطه کرده غیرت جوانان مسلمان فقط در راه حمایت از اسلام به حرکت در آید.

به گفته وی؛ ضروری است جوانان و نوجوانان دوستان خوب و صالح انتخاب نمایند و با هر کسی که نمی شناسند ارتباط نزدیک نداشته باشند.

برگزاری انتخابات برای ما مایه افتخار است

خطیب جمعه اهل سنت دهستان کرند، گفت: برگزاری انتخابات با این شکوه و عظمت برای ما مایه افتخار و سربلندی در جهان است.

«آخوند ارازمحمد قلی پور» در نماز جمعه این هفته دهستان کرند، اظهار کرد: حضور پر شور، آگاهانه، از روی فکر و تحقیق مردم در انتخابات، مسئله مهم و اساسی برای سرنوشت خودشان و کشورشان است.

به گفته وی؛ در انتخابات کسی را انتخاب کنیم که صلاحیت، شایستگی و توانمندی امور محوله را داشته باشد و فقط اهل شعار دادن نباشد.

خطیب جمعه اهل سنت دهستان کرند با اعلام اینکه روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان و تلاوت قرآن شافی بندگان مومن خواهد بود، گفت: کسی که قرآن زیاد می خواند رابطه اش با خدا بیشتر می شود و هر کسی که روزه می گیرد خشیت و ترس بیشتری از خداوند دارد.

وی، ادامه داد: اهانت، تحقیر و تخریب مسلمان از طرف مسلمان دیگر اصلا جائز نیست و مرتکبان این اعمال زشت بسیار مورد نکوهش شرع مقدس قرار گرفته اند.

افراد اصلح و شایسته زمام امور را بدست گیرند

امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: مردم در انتخابات افراد اصلح و شایسته را انتخاب کنند و این گونه افراد باید زمام امور مسلمین را بدست گیرند.

«مولوی محمد حسین گرگیج» در نماز جمعه این هفته آزادشهر، اظهار کرد: ضروری است مردم با حضور حداکثری خود حماسه ای دیگر در صحنه سیاسی کشور رقم زنند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تاکید بر کثرت اعمال صالح در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: فریضه روزه از زمان حضرت آدم (ع) تاکنون برانسان ها واجب بوده است، فریضه روزه نوعی تمرین تقوا به شمار می رود؛ زیرا انسان را از لذت های دنیوی باز می دارد و این به معنای پرهیزگاری است.

وی، افزود: رسول الله (ص) در پایان ماه شعبان خطبه ای ایراد فرمودند و اظهار داشتند که ماهی بسیار بزرگ بر شما سایه افکنده که سرشار از برکت است و در آن شبی قرار دارد که ارزش آن با هزار ماه برابری می کند و عبادت لیلة القدر مساوی با 83 سال عبادت است.

به گفته وی؛ خداوند روزه را بر مسلمانان فرض کرده است، روزه بر انسان عاقل، بالغ و سالم واجب است.

حضور مردم در صحنه های سیاسی کشور موجب ناامیدی دشمنان است

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: امروز چشم دنیا به ملت ایران دوخته شده است و حضور مردم موجبات ناامیدی دشمنان را به همراه دارد.

«آخوند عبدالکریم جاور» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ اهل سنت شهرستان گنبد کاووس، اظهار کرد: مردم همیشه پشتیبانی و حمایت خود را در صحنه هایی مختلف از انقلاب اسلامی اعلام کرده اند، انتخابات نیز یکی از فرصت هایی است که مردم می توانند با حضور و مشارکت خود در آن، اقتدار و امنیت کشور را تقویت نمایند.

به گفته وی؛ مردم با انتخاب درست و آگاهانه در پای صندوق های رأی، سرنوشت آینده کشور را رقم می زنند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبد کاووس با اشاره به ایام مبارک ماه شعبان و نزدیکی ماه پر فیض و رحمت رمضان، اظهار کرد: این ایام بهترین فرصت برای عبادت، تسبیح، تزکیه نفس، به جای آوردن شعائر دینی و تقرب الهی است و از منزلت ویژه ای در نزد خداوند برخوردار است.

وی، ادامه داد: این ماه فرصت بزرگی برای عموم مسلمین است و سعی کنیم این فرصت گرانبهای معنوی  را از دست ندهیم و با اخلاص کامل به پیشواز ماه مبارک رمضان برویم و از همه گناهان توبه کرده و از خداوند متعال استغفار طلب کنیم.

به گفته وی؛ همه ما گناهکاریم، پس قدر ماه مبارک رمضان را که در آن خداوند درهای رحمت و مغفرت را به روی ما  باز گذاشته بدانیم و با دعا، نیایش و تسبیح بهترین بهره را از آن ببریم.
 
 


کد مطلب: 268606

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/268606/حضور-گسترده-مردم-انتخابات-تضمین-کننده-امنیت-اقتدار-کشور

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com