کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله نیروهای آل خلیفه به هواداران شیخ عیسی قاسم

خبرگزاریها , 20 تير 1395 ساعت 13:09

نیروهای رژیم بحرین به گروهی از معترضان که در اعتراض به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، تظاهرت کرده بودند، حمله ور شدند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دهها معترض با  برپایی تظاهرات در روستای "العکر" در جنوب منامه، سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انجمن الوفاق را محکوم و با وی اعلام همبستگی کردند.

مردم در این راهپیمایی همچنین تصاویر و پوسترهای آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را که حکم سلب تابعیت وی اخیرا توسط «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه این کشور تایید شد، در دست داشتند و این اقدام آل خلیفه را محکوم کردند.
در این راهپیمایی مردم همچنین کناره گیری و رفتن «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین را خواستار شدند
شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی در حمایت از شیخ عیسی قاسم و محکومیت آل خلیفه سر دادند؛ این تظاهرات با مداخله نیروهای رژیم و شلیک گلوله و گاز اشک آور به سمت جمعیت به خشونت کشیده شد.

در روستای الدراز در غرب منامه نیز ده‌ها نفر در حمایت از شیخ عیسی قاسم در مقابل محل سکونت این روحانی شیعی تحصن کردند.

رژیم آل خلیفه 20 ژوئن (31 خرداد) حق شهروندیِ شیخ عیسی قاسم را سلب کرد؛ این اقدام کم‌تر از یک هفته پس از آن صورت گرفت که وزارت دادگستری بحرین فعالیت اصلی‌ترین حزب مخالف این کشور یعنی جنبش الوفاق را تعلیق و دو گروه مخالف موسوم به "مؤسسه عصر روشنگری اسلامی" و "انجمن اسلامی الرساله" را منحل کرد.

این تصمیم با واکنش‌های داخلی و خارجی گسترده روبرو شد و مردم بحرین از آن تاریخ تاکنون مقابل خانه این روحانی برجسته تحصن و سیاست‌های رژیم حاکم را محکوم کرده‌اند.


کد مطلب: 237718

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/237718/حمله-نیروهای-آل-خلیفه-هواداران-شیخ-عیسی-قاسم

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com