کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمادگی بسیج مردمی عراق برای بیرون راندن نیروهای ترکیه

17 آذر 1394 ساعت 11:50

گروه های بسیج مردمی عراق در بیانیه ای، حضور نیروهای بیگانه در خاک کشور خود را تجاوز خواندند و از آمادگی خود برای نشان دادن هرگونه واکنش اعلام کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  نیروهای بسیج مردمی عراق اعلام کردند که اگر دولت بغداد تدابیر لازم را برای بیرون راندن نیروهای ترکیه اتخاذ نکند، خود دست به کار خواهند شد.

در بیانیه مشترک گروه های بسیج مردمی عراق گزارش داد: کشور عزیز ما عراق مرحله خطرناکی را پشت سر می گذارد و گروههای تروریستی و تکفیری با حمایت نظام های حاکم منطقه و جهان برای نابودی آن با یکدیگر همدست شده اند، ولی گروههای بسیج مردمی با عمل به فتوای مرجعیت تاکنون همه توطئه های توسعه طلبانۀ دشمنان را ناکام گذاشته اند.

گروه های بسیج مردمی عراق در بیانیه خود اعلام کردند: حضور هر گونه نیروی بیگانه در خاک عراق تجاوز محسوب می شود و مخالفت دولت بغداد با حضور بیگانگان در خاک این کشور قابل تقدیر است و باید تدابیر لازم را برای بیرون راندن نیروهای ترکیه اتخاذ کند و اگر این نیروها بیرون نروند، گروه های بسیج مردمی واکنش مناسب را نشان خواهند داد.

در ادامه این بیانیه می خوانیم: قانون اساسی عراق بر لزوم حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی تأکید دارد، لذا گروه های بسیج مردمی در برابر هر گونه تلاشی برای تجزیه این کشور خواهند ایستاد و دولت باید از تعامل با هر کسی که در پی تجزیه کشور است، امتناع کند.

گروه های بسیج مردمی عراق مردم را به تظاهرات فراخواندند و افزودند: ما از مردم می خواهیم که تظاهراتی گسترده را برای اعلام مخالفت خود با حضور هر گونه نیروی بیگانه در خاک کشور خود یا توطئه تجزیه کشورشان برگزار کنند.

 سپاه بدر، مصائب اهل حق، گردان های سید الشهدا، گروهان های جهاد، گروهان های عاشوراء و گردان های حزب الله " از امضاء کنندگان بیانیه مشترک گروه های بسیج مردمی عراق هستند.

 


کد مطلب: 214218

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/214218/آمادگی-بسیج-مردمی-عراق-بیرون-راندن-نیروهای-ترکیه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com