کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حزب الله عراق: آمریکا درصدد مصادره پیروزی عراقی ها بر داعش است

العالم , 20 مرداد 1396 ساعت 11:21

سخنگوی گردان حزب الله عراق پنجشنبه شب در خصوص آخرین تحولات این کشور و آزادسازی شهر تلعفر در غرب موصل گفت: آمریکا درصدد است، پیروزی عراقی ها در جنگ علیه داعش را به سود خود مصادره کند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «محمد محیی» با بیان این که گردان حزب الله عراق بیش از 9 ماه از حضورش در منطقه تلعفر می گذرد، یادآور شد: اصول و قوانین ما آن است که در هیچ نبردی با نیروهای آمریکایی ها مشارکت نکنیم.
 
سخنگوی گردان حزب الله عراق با اشاره به این که دولت مرکزی عراق با آمریکایی ها در خصوص تلعفر هماهنگ است، افزود: دونالد ترامپ به دنبال آن است که نیروهای آمریکایی همچنان در عراق بمانند.
 
وی ادامه داد این گروه در موضوع مشارکت گروه ها در عملیات آزادسازی تلعفر دخالت نخواهند کرد و تصمیم در این مهم با فرمانده کل نیروهای عراقی است.
 
محیی البته گفت که استقرار نیروهای آمریکایی در محورهای تلعفر با هدف آن صورت می گیرد که نیروهای مقاومت در این نبرد شرکتی نداشته باشند.
 
«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی نیز روز پنجشنبه گفت: محاصره تلعفر با قطع راه های کمک رسانی به داعش از طریق خاک سوریه در حال حاضر کامل شده است.
 
وی خاطرنشان شد: با توجه به گستردگی منطقه عملیاتی به طول 60 و عرض 40 کیلومتر نبرد چند هفته ای ادامه خواهد یافت.
 
بنا به اعلام گزارش ها در حال حاضر سه شهر مهم تلعفر در 55 کیلومتری غرب موصل، الحویجه در جنوب غرب کرکوک و القائم در غرب استان الانبار و در نزدیکی مرزهای سوریه در اشغال داعش تروریستی است.
 
داعش با شکست سنگین در موصل، عملا از هم پاشید و نخست وزیر عراق ماه گذشته میلادی، در بیانیه ویژه آزادی این شهر، آن را به عنوان 'مرگ خرافه' تعبیر کرد.
 


کد مطلب: 278985

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/278985/حزب-الله-عراق-آمریکا-درصدد-مصادره-پیروزی-عراقی-داعش

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com