کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آزادی حلب، نوید بخش شکست کامل جریان تکفیر

24 آذر 1395 ساعت 7:58

کارشناسان مسایل منطقه، آزادی حلب را نماد و نشان پیروزی بر خشن ترین گروهک های تروریستی در طول تاریخ و فراهم شدن زمیبنه های شکست کامل جریان تکفیر می دادند


         
 


بسمه تعالی
 

آزادی حلب، نوید بخش شکست کامل جریان تکفیر

 
 
    آزاد سازی «حلب» و رهایی این شهر مهم و تاریخی از چنگال تروریست های تکفیری، موفقیتی است بسیار بزرگ که از ارزش سیاسی و نظامی زیادی برخوردار است. این موفقیت که تنها خاص مردم سوریه نیست و نخواهد بود، بلکه  به نفع همه مسلمانان و به معنی شکست فضاحت بار کلان ترین توطئه هایی است که طی چند دهه اخیر علیه جهان اسلام به اجرا در آمده است.


  در واقع ارتش سوریه و هم پیمانان این کشور در نبرد «حلب»، موفق شدند تا توطئه های بزرگی را که با هدف براندازی نظام سیاسی سوریه، فروپاشی جبهه مقاومت و  تغییر جغرافیای منطقه در راستای منافع غرب  به اجرا درآمده بود، خنثی کنند و علاوه بر آن زمینه های فروپاشی و انهدام کامل گروهک تروریستی تکفیری را به عنوان یکی اصلی ترین اهرم های مداخله غرب در دنیای اسلام،  فراهم نمایند. 

    پیداست که شکست تروریست های تکفیری در حلب،  محدود به گروهک های مرتبط با آن ها نخواهد بود، بلکه، این شکست به معنای شکست حامیان منطقه ای و جهانی آن ها و خنثی شدن طرح های جهان خوارانه ای است که تجزیه سوریه و دیگر کشورهای اسلامی را نیز در دستورکار خود داشتند.

   چنانکه، اینک این تحلیگران و کارشناسان نظامی غرب هستند که به پیروزی مردم سوریه و همپیمانان این کشور اذعان دارند و این اعتقاد خود را ابراز می دارند که: پیروزی ارتش سوریه در حلب به معنای آغاز تغییراتی درجغرافیای سیاسی منطقه است. آن هم تغییراتی که این بار با منافع ملت های ساکن درآن یعنی ملت های عراق، سوریه و همه ملت هایی است که مخالف استعمار و صهیونیسم جهانی و سلطه طلبی قدرت ها هستند، تطابق دارد.

 کارشناسان مسایل منطقه، همچنین آزادی حلب را  نماد و نشان پیروزی بر خشن ترین گروهک های تروریستی در طول تاریخ و به اهتزاز درآمدن پرچم سوریه بر فراز بلندترین ساختمان های حلب را ، به منزله آغاز برقراری آرامش و ثبات در این کشور و سرفصلی برای عادی سازی اوضاع در تمامی مناطق سوریه دانسته اند.

  تردیدی نیست که این تحول راهبردی در نتیجه مقاومت ها و مجاهدت های بسیار تحسین برانگیز ارتش و مردم سوریه شکل گرفت که البته حمایت ها و پشتیبانی های همپیمانان این کشور هم نقش اساسی در این صحنه داشت. چنانکه می توان گفت:  پیروزی حلب،  نتیجه درایت ها و هوشمندی های جبهه مقاومت و رهنمود های مستشاری ایران نیز بود چنانکه باعث شد تا مجموعه این نیروها بر کلیه تبلیغاتی سهمگینی که به دروغ و در هر مرحله  از شکست جبهه مقاومت سخن می گفتند و در صدد بودند تا حلب را برای همیشه از دست رفته وانمود کنند، فائق آمدند.

در اینجا باید از فرمایشات و رهنمود های روشنگرانه و بسیار حکیمانه مقام معظم رهبری هم یادی بکنیم که در ترسیم و تبیین معادلات سیاسی منطقه، بارها و بارها از افق روشن موجود در پیش روی مقاومت اسلامی و موفقیت حتمی آن ها سخن گفتند و با پیش بینی پیروزی آن ها، جنگ های روانی به راه افتاده علیه افکار عمومی مردم سوریه و دیگر کشورهای منطقه را خنثی نمودند و این در حالی بود که مجموعه رسانه های جهانی که عمدتاً در اختیار صهیونیست هاست, کوشش می کردند تا امواجی از نا امیدی را برفضای سیاسی سوریه و مجموعه کشورهای اسلامی حکم فرما کنند.

      البته در بسیاری از مقاطع زمانی، طی شش سال گذشته ( یعنی از زمان آغاز تحرکات مسلحانه گروهک های تروریستی تکفیری تاکنون)، شرایط میدانی و اوضاع جبهه های نبرد در سوریه نیز به هیچ وجه امیدوارکننده  به نظر نمی رسید چنانکه  هر روز شهر تازه ای در سوریه سقوط می‌کرد و داعشی‌ها و دیگر گروه های تکفیری به دمشق نزدیک تر می شدند.

       در واقع همین روند هم سبب شدند تا در سطوح رسمی و حتی کارشناسی،  سخن از  روی کار آمدن دولتی به اصطلاح میانه رو در سوریه و ضرورت طرفداری ایران از آن میان آید و برخی بر لزوم پیدا کردن  راهی غیر سوری، برای ارتباط با حزب ا.. ، تاکید کنند حال آن در بحبوبه آن دشواری ها، موضع مقام معظم رهبری، باقی ماندن اسد ؛  و پیش بینی اشان آن بود که : «این جنگ انشاءا.. به نفع مقاومت تمام می‌شود»


   به هرترتیب و بنا به آنچه مسلم است, پیروزی مردم سوریه در حلب و شکست تروریست ها در این شهر مهم و تاریخی، به معنی شکست مشترک و بسیار خفت بار مثلث « عبری، عربی، غربی » محسوب می شود همچنانکه به معنی یأس و نا امیدی در جبهه صهیونیست ها نیز خواهد بود زیرا آن ها امیدوار بودند که آتش جنگ داخلی در سوریه با محوریت حلب, همچنان شعله ور باقی خواهد ماند و دولت های اسلامی از این طریق، به خصوص دولت سوریه، عراق، ایران و لبنان  به تدریج تضعیف خواهند شد.




 


کد مطلب: 253685

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/note/253685/آزادی-حلب-نوید-بخش-شکست-کامل-جریان-تکفیر

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com