کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس حوزه هنری استان گلستان:

حقیقت خواهی مهمترین شاخصه هنرمند متعهد و انقلابی است

24 فروردين 1396 ساعت 8:04

رئیس حوزه هنری استان گلستان، گفت: حقیقت خواهی و عدالت طلبی مهمترین شاخصه هنرمند متعهد و انقلابی است.


«نقی محمد نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: هنرمند متعهد و انقلابی، انقلاب اسلامی را به خوبی برای جهانیان معرفی می کند و در اشاعه فرهنگ اصیل آن در بین نسل جوان تلاش می کند.

به گفته وی؛ تولیدات فاخر هنرمندان مومن و متعهد مسیر را برای انسان ها مشخص و آنها را رهنمون می سازد.

رئیس حوزه هنری استان گلستان با اذعان بر اینکه شهادت نخستین ویژگی بزرگ شهید مرتضی آوینی است، تصریح کرد: بررسی تولیدات و فعالیت های «سید شهیدان اهل قلم» موید این موضوع است که اهداف متعالی را دنبال می کند و انسان را به سمت خداوند سوق می دهد.

وی، افزود: تولیدات این شهید بزرگوار که نگاه خاصی به انقلاب و دفاع مقدس داشت معرفی شهدایی است که ایثارگری ها و مجاهدت ها را خلق کردند.

به گفته وی؛ اگر امروز هنرمندی بخواهد در هنر انقلاب کار کند الگویش شهید آوینی است، تدریس تفکرات آرمانی و ابعاد فکری و انقلابی وی در دانشگاه ها می تواند بهترین واحد درسی باشد.

محمد نژاد با بیان اینکه در نگاه کلی هنر به 2 بخش هنر دینی(الهی) و غیر دینی تقسیم می شود، گفت: هنر الهی انسان را به شناخت خداوند باریتعالی، خلقت انسان و ارزش های انسانی و دینی می کشاند.

وی، ادامه داد: هنر غیر دینی نیز بشر را به ورطه ضلالت و گمراهی هدایت می کند و از اخلاق مداری دور می سازد.

به گفته وی؛ اگر اهداف الهی در بطن هنر تعریف شود انسان را به جایی می رساند که جز خدا کسی را نبیند.

این مقام مسئول گلستانی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب فرهنگی دانست و گفت: انقلاب 57 ایران از سایر انقلاب هایی که در جهان شکل گرفته متمایز است؛ زیرا شاخصه دینی و فرهنگی آن بارز تر از بقیه حرکت های انقلابی است.

وی، افزود: چهره فرهنگی انقلاب، چهره برجسته ای است که غلبه آن بر وجوه و جنبه های دیگر، امری انکار ناپذیر است.

به گفته وی؛ هر گونه تحقیق و جستجو در شناخت فرهنگ انقلاب هم به تعمیق شناخت ما از ماهیت و پیدایش آن کمک خواهد کرد وهم در راهیابی مسیر آینده نظام اسلامی ما را هدایت و رهبری خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری استان گلستان با اشاره به نامگذاری 19 لغایت 25 فروردین ماه به هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نامگذاری این هفته به این عنوان در درجه نخست قدردانی از شخصیت هایی است که برای پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب گام بر می دارند.

وی، ادامه داد: این گونه نامگذاری برای ایام خاص قطعا کارسازتر و مدون تر بوده و در معرفی فعالیت ها مفید خواهد بود.

به گفته وی؛ اگر رسالت و دورنمای هنر انقلاب برای جوانان به خوبی تبیین و تفهیم شود، هنرمند خودش را در آن مسیر قرار می دهد و آثاری که تولید می کند رنگ و بوی الهی خواهد داشت.

محمد نژاد با تاکید بر اینکه «تکیه هنرمندان استان گلستان» در کشور پایلوت و مرکزی برای مشتاقان عرصه دین است، ابراز کرد: با توجه به وجود خلاءهایی در فعالیت مذهبی هنرمندان به خصوص در ایام ماه محرم، برای نخستین بار تکیه هنرمندان استان گلستان در بافت قدیمی و سنتی شهر گرگان ایجاد شد.

وی، افزود: هدفمند کردن تولیدات فاخر هنرمندان در موضوعات عاشورا و معرفی آن برای عموم از اهداف ایجاد این مکان است.

به گفته وی؛ هنرمندی که عمری را بدون یک اثر دینی گذرانده است بعد از آمدن به این تکیه به سمت تولید آثار دینی و الهی رهنمون می شود.

 رئیس حوزه هنری استان گلستان، خاطر نشان کرد: کاریکاتوری که توسط یکی از هنرمندان استان تولید شد به خاطر داشتن ماهیت استکبار ستیزی و معرفی دشمن واقعی، در مطبوعات رژیم اشغالگر قدس بازتاب داشت.
 


کد مطلب: 265150

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/265150/حقیقت-خواهی-مهمترین-شاخصه-هنرمند-متعهد-انقلابی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com