کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خشم مردم انگلیس علیه دیوید کامرون؛

دهها هزار نفر در خیابان های لندن علیه دولت محافظه کار انگلیس شعار دادند

تنا-لندن

خبرنگار تنا- لندن , 31 خرداد 1394 ساعت 8:11

این پیامی است روشن از طرف مردم بریتانیا که چنانچه دولت کامرون در سیاست های خود تجدید نظر نکند مخالفت ها ی ما هر روز گسترده تر و به یک جنبش عمومی علیه دولت محافظه کار تبدیل خواهد شد.


دهها هزارنفر از مردم بریتانیا از سراسر کشور شنبه در یک راهپیمایی بزرگ درمرکز شهر لندن علیه برنامه های اقتصادی و سیاسی دولت محافظه کار دیوید کامرون فریاد اعتراض سر دادند.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن در این راهپیمایی که از مدتها پیش مخالفان سیاست های دولت محافظه کار انگلیس برنامه ریزی کرده بود دهها هزارنفر از اقشار مختلف مردم از سراسر بریتانیا درمنطقه مرکزی شهر لندن که محل استقرار بزرگترین بانک های بین المللی است گردهم آمدند تا اعتراض خود را نسبت به سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت دیوید کامرون اعلام دارند.

تظاهر کنندگان که از ساعت ها قبل ازظهر در مقابل ساختمان بانک مرکزی انگلیس تجمع کرده بودند پس از سخنرانی چند تن از شخصیتهای سیاسی و نیز بعضی از اعضای اتحادیه های کارگری انگلیس به سمت میدان پارلمان حرکت کردند.

به رغم اعلام قبلی مبنی بر شروع راهپیمایی در ساعت 12 ،به علت ازدحام بیش از حد جمعیت ،راهپیمایی با یک ساعت تاخیر آغاز شد. در طول مسیر ،راهپیمایان که گفته می شود جمعیتی حدود یکصد هزار نفر را تشکیل می دادند با در دست داشتن پلاکارد ،پارچه نوشته ها وتصاویر گوناگون خواستار پایان دادن به برنامه ریاضت اقتصادی شدند.

در این راهپیمایی که به دعوت اتحادیه های گارگری ،اتحادیه های کارکنان دولت،اتحادیه سراسری معلمان ،کارکنان بیمارستان ها،اتحادیه های دانشجویی ونیز بزرگترین سازمان ضد جنگ انگلیس"ائتلاف جنگ را متوقف کنید" برگزار شده بود،تعدادی از نمایندگان پارلمان از جناح مخالف نیز حضور داشتند که طی سخنانی در مقابل پارلمان ودر حضور انبوه جمعیت تظاهر کننده مخالفت خود را با سیاست ریاضت اقتصادی اعلام کردند.

آنان همچنین یادآور شدند که دولت محافظه کار بریتانیا و نیز دولت های پیشین طی یک دهه گذشته با در پیش گرفتن سیاست های نظامی ودخالت در جنگ های خاورمیانه ودیگر نقاط جهان از جمله افغانستان ، نه تنها هزینه های سرسام آوری را به مردم انگلیس تحمیل کرده اند بلکه موجب کشتار مردم بی گناه در فقیر ترین کشورهای جهان شده اند.

سخنرانان و تظاهرکنندگان همچنین خواستار توقف برنامه تعویض سیستم زیردریایی اتمی موسوم به ترایدنت شدند که گفته می شود بیش از یکصد میلیارد پوند بودجه عمومی کشور را به خود اختصاص می دهد.
مخلفان دولت کامرون می گویند هیچ دلیلی برای پذیرش برنامه ریاضت بی پایان اقتصادی وجود ندارد وما می توانیم آن را شکست دهیم.

سخنرانان در این مراسم همچنین اعلام داشتند : این پیامی است روشن از سوی مردم بریتانیا که چنانچه دولت کامرون در سیاست های خود تجدید نظر نکند مخالفت ها ی ما هر روز گسترده تر خواهد شد وبه یک جنبش عمومی علیه دولت محافظه کار تبدیل خواهد شد.

تظاهر کنندگان همچنین با پخش اعلامیه های مختلف برنامه های آینده خود را برای برپایی راهپیمایی ها ومتینگ های سراسری در بریتانیا اعلام کردند.

بر پایه این گزارش برنامه بعدی مخالفان هشتم ماه جولای همزمان با روز ارائه بودجه اضطراری از طرف جورج اوزبورن وزیر اقتصاد بریتانیا به مجلس خواهد بود. قرار است در این روز مخالفان در تمام شهرهای بریتانیا به طور همزمان دست به اعتراض و راهپیمایی بزنند.


کد مطلب: 195518

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/195518/دهها-هزار-نفر-خیابان-های-لندن-علیه-دولت-محافظه-کار-انگلیس-شعار-دادند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com