کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یمن خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی برای مقابله با عربستان سعودی

7 دی 1395 ساعت 9:49

وزیرحقوق بشر یمن از شورای امنیت و دیگر نهادهای وابسته به سازمان ملل خواست هرچه زودتر برای پایان دادن به تجاوزات نظامی عربستان به یمن و برداشتن محاصره همه جانبه این کشور اقدام جدی صورت دهند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزیر حقوق بشر یمن، از سازمان ها و مؤسسات حقوق بشر بین المللی و منطقه ای خواست برای اطلاع از جنایات رژیم آل سعود و همپیمانان این رژیم در یمن،‌از ویرانی ها و مناطق مختلف این کشور بازدید کنند.

"علیاء فیصل عبد اللطیف" در گفتگویی مطبوعاتی از سازمان ها و مؤسسات حقوق بشر خواست برای اطلاع از حقایق مربوط به جنایات سعودی آمریکایی ضد مردم یمن و استفاده این رژیم از بمب های خوشه ای و ممنوعه ضد ساکنان غیرنظامی استان های مختلف یمن  به این مناطق سفر کنند و از نزدیک در جریان این حقایق قرار گیرند.

وزیر حقوق بشر یمن همچنین از شورای امنیت و دیگر نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد و دیگر مؤسسات بین المللی خواست به دور از هرگونه تبعیض، اصول حقوق بشر را در یمن اعمال و مدنظر قرار دهند و هرچه زودتر برای پایان دادن به تجاوزات نظامی به یمن و برداشتن محاصره همه جانبه این کشور اقدام جدی صورت دهند.

"علیاء فیصل عبد اللطیف" خاطر نشان کرد: سازمان ملل باید یک کمیته بین المللی مستقر به منظور حقیقت یابی و تحقیق در مورد ارتکاب جنایتهای مختلف ضد مردم یمن و این کشور تشکیل دهد.
 
 


کد مطلب: 255115

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/255115/یمن-خواهان-تشکیل-کمیته-حقیقت-یاب-بین-المللی-مقابله-عربستان-سعودی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com