کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(37)

بازتاب سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به برزیل و برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی

10 مرداد 1396 ساعت 10:18

سفر آیت الله اراکی به برزیل و برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در این کشور بازتاب قابل توجهی در این کشور داشته است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، گزارشی از این بازتاب در ذیل آمده است:
 
با توجه به نکات ذیل برگزاری همایش و بازتاب آن در رسانه های برزیلی به طرزغیر قابل تصوری موفقیت امیز ارزیابی می شود.

 
1 -زمینه سازی مجله وژا و رسانه های صهیونیستی و ایجاد جو تشنگی شدید در جامعه برای اطلاع از نظرات آیت الله اراکی با اتهام تروریسم...
 
2 - بیانات مستدل و برنامه ریزی شده و منطقی آیت الله اراکی در پاسخ به تمامی انتقادات مطرح شده در رسانه های لابی صهیونیستی بر اساس اطلاع رسانی مناسب از جو رسانه ای موجود در برزیل قبل از سفر وی
 
3 -حضور علما و مدعویین ملیت های مختلف در همایش و اعطای جایگاه والای بین المللی به همایش با ارزش خبری بالا
 
4 - برنامه ریزی خوب انجام مصاحبه با نشریات اصلی و قدیمی و معتبر جامعه برزیلی و زمینه سازی ارتباط عاطفی با مصاحبه گران و خبرنگارها توسط مرکز اسلامی برزیل در جهت تامین رعایت صداقت در انتقال و نشراخبار.
 
تحلیل یکی از روزنامه نگاران فعال
 
بطور کلی با جو سازی رسانه ای قبل از مراسم موضوع همایش در رسانه ها بیشتر حول اسرائیل و عملکرد آن و جنایات آن و محور آن راه حل ایران برای این معضل متمرکز گردید. و مسائل مطرح شده در کنفرانس ، مقالات مرتبط به جو سازی های منفی قبلی وژا و رجی تی وی را تا حد یک کار تبلیغاتی نمایشی بی محتوا تقلیل داد.
 
با سرچ در گوگل و تیترهای متعدد رسانه های برزیل پیام محکومیت غرب در روند شکل گیری و رشد تروریسم کاملا منتقل شده است.
 
مصاحبه اول آیت الله اراکی با خبرنگار شهیر و متخصص فولیا دی سائوپائولو به طور شفاف به ابهامات و انتقادات پاسخ گفت. و این روند در نشریه استاداو و او گلوبو نیز منعکس گردید.
 
به هرحال کار این رسانه ها محدودیتهای خبرگزاری های متبوع خود را دارا است ولی پیام اصلی اتحاد مسلمین،انتقاد از سیاستهای غرب، و حمایت از بشار اسد در انعکاسات خبری برجسته می باشد.
 
بخشی از اظهارات دبیرکل مجمع تقریب با رسانه های برزیلی:
 
 


کد مطلب: 277616

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/277616/بازتاب-سفر-دبیرکل-مجمع-جهانی-تقریب-مذاهب-اسلامی-برزیل-برگزاری-کنفرانس-مسلمانان-مقابله-تروریسم-افراط-گرایی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com