کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جشنواره ماه مبارک رمضان در ترکمنستان برگزار شد

فارس , 4 تير 1396 ساعت 8:21

جشنواره باشکوهی به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر با حضور اقشار مختلف مردم ترکمنستان و ایرانیان مقیم این کشور در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت ایران در «عشق‌آباد» برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جشنواره باشکوهی به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر، شب گذشته با حضور اقشار مختلف مردم ترکمنستان و ایرانیان مقیم این کشور در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت ایران در«عشق‌آباد» برگزار شد.

جشنواره ماه مبارک رمضان و روزه‌ داری با قرائت آیاتی از قرآن کریم که توسط قاری نوجوان ترکمنستانی قرائت شد، آغاز شد.

سپس«محمدجواد ابوالقاسمی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در عشق‌آباد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر به ملت ترکمنستان، درباره فضائل ماه مبارک رمضان و روزه‌ داری سخنرانی کرده و گفت:ماه مبارک رمضان ماه دوستی با خدا و ماهی است که خدا درهای بهشت را برای آنان باز می‌کند.

وی همچنین از شخص رئیس جمهور و دولت ترکمنستان بابت فراهم کردن بهترین شرایط جهت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، تأمین امنیت و آسایش کامل در این کشور و توجه ویژه به روابط با جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

سپس تعدادی از فارسی آموزان و معلمان زبان فارسی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‌آباد، مقالات خود به زبان ترکمنی، فارسی، روسی و انگلیسی را با موضوع ماه مبارک رمضان، روزه‌ داری، وحدت و نیکوکاری ارائه دادند.

در این مراسم به برندگان مسابقات فرهنگی و هنری به خصوص بهترین مقاله، نقاشی و تهیه تابلو که از سوی فارسی آموزان محلی ترکمنستان تهیه شده است، جایزه‌ای از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‌آباد اهدا شد.

اجرای برنامه فرهنگی و هنری به خصوص اجرای سرود، تئاتر، کنسرت موسیقی سنتی و کلاسیک ترکمنی از دیگر برنامه‌های جشنواره رمضان بود.

علاوه بر این در حاشیه جشنواره رمضان در سالن ورودی ساختمان رایزنی فرهنگی ایران در عشق‌آباد، نمایشگاه کتاب و تابلو با محوریت قرآن کریم به زبان‌های مختلف دائر شده بود.

سپس حضار به دور سفره افطاری که در حیاط ساختمان رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‌آباد پهن شده‌ بود، جمع شده و افطار کردند.
 


کد مطلب: 272819

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/272819/جشنواره-ماه-مبارک-رمضان-ترکمنستان-برگزار

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com