کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حیدرالعبادی:

بحران ترکیه -عراق فقط باخروج نظامیان ترک از خاک عراق پایان می پذیرد

خبرگزاری صدا و سیما , 20 آذر 1394 ساعت 11:41

نخست وزیر عراق در دیدار با نمایندگان دولت ترکیه ، عقب نشینی نظامیان ترکیه از شمال این کشوررا تنها راه حل پایان بحران دانست .


به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد : حیدر العبادی در دیدار با هیئت عالی ترکیه متشکل از فریدون اوغلو مشاور وزارت خارجه و هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه که عصر پنجشنبه وارد بغداد شده اند، تنها راه پایان دادن به بحران دو کشور را خروج سریع نظامیان ترکیه ای از شمال عراق توصیف کرد .

نمایندگان ترکیه نیز تاکید کردند که انکارا حاکمیت دولت عراق را برسمیت میشناسد و خواستار حل بحران کنونی از طریق گفتگو است. نخست وزیر عراق خروج فوری نظامیان ترکیه را قبل از هرگونه مذاکره خوستار شد.

این در حالی است که اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در کنفرانسی خبری در انکارا با اشاره به اینکه نظامیان ترکیه ای  ازمنطقه بعشیقه در غرب استان نینوا خارج نمی شوند گفت ترکیه در نظر دارد برای بررسی بیشتر این موضوع در تاریخ بیست و یکم دسامبر کنونی ( یازده روز دیگر) نشست مشترکی با حضور نمایندگان امریکا و کردستان عراق برگزار کند .

کارشناسان عراقی بی توجهی اردوغان به دولت مرکزی بغداد را نوعی تنش افرینی جدید انکارا با بغداد با هدف سرپوش گذاردن بر مشکلات داخلی ترکیه میدانند .


کد مطلب: 214471

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/214471/بحران-ترکیه-عراق-فقط-باخروج-نظامیان-ترک-خاک-پایان-می-پذیرد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com