کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرار مردم از پایتخت سودان جنوبی

تنا

21 تير 1395 ساعت 12:13

در پی تشدید درگیری بین گروه های مخالف د رسودان جنوبی و فرار مردم از جوبا،گزارش هایی درباره ورود صدها شهروند سودان جنوبی به اوگاندا منتشر شده است.


بروز درگیری های شدید میان گروه های مخالف در سودان جنوبی٬ هزاران نفر از ساکنان جوبا ،پایتخت، را به فرار از این شهر واداشته است. شماری از مردم پایتخت نیز در خانه هایشان پناه گرفته اند و جرات بیرون امدن از خانه ها را ندارند.
بر اساس اعلام امدادرسانان، اردوگاه سازمان ملل که حدود 28 هزار نفر آواره جنگ را در خود جای داده است، در تبادل آتش اخیر گرفتار شده و برخی غیرنظامیان نیز زخمی شده اند.
خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: مردم ٬کودکان و اموالشان را به دندان گرفته و به سوی پایگاه دیگر سازمان ملل نزدیک فرودگاه جوبا در حرکت بودند، که متوجه شدند آنجا نیز از درگیری ها در امان نمانده است. حتی گزارش هایی نیز درباره ورود صدها شهروند سودان جنوبی به اوگاندا منتشر شده است.
سازمان ملل گزارش داد که در این درگیری ها از خمپاره، آر پی جی و تسلیحات سنگین استفاده شده است.
از زمان بازگشت ریک ماچار سرکرده شورشیان به سمت معاونت ریاست جمهوری دولت وحدت در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) این نخستین بار است که ارتش و شورشیان سابق در جوبا با یکدیگر درگیر می شوند.

شورای امنیت سازمان ملل به منظور بررسی وضعیت سودان جنوبی روز یکشنبه پشت درهای بسته جلسه اضطراری تشکیل داد.
خشونت های اخیر در سودان جنوبی روز جمعه گذشته و با تبادل آتش سنگین میان طرفین آغاز شد. بر اساس اعلام مقام های مربوطه ٬در این درگیری 150 نظامی از هر دو طرف کشته شدند. رسانه های محلی شمار کشته شدگان را 270 نفر اعلام کردند.
درگیری های روز یکشنبه در حاشیه غربی جوبا رخ داد که نیروهای ماچار و نظامیان دولتی هر دو مستقراند. خشونت سپس از این منطقه به دیگر نقاط سرایت کرد.
هنوز جزییات مربوط به شمار قربانیان درگیری های روز یکشنبه منتشر نشده است.
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز اعلام کرد که از بروز دوباره جنگ در سودان جنوبی شوکه شده است. وی از طرف های درگیر خواست تا هر چه زودتر خشونت ها را متوقف کنند.


کد مطلب: 237836

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/237836/فرار-مردم-پایتخت-سودان-جنوبی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com