کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیویورک تایمز:

عربستان صادر کننده افراط‌گرایی در جهان اسلام است

10 خرداد 1395 ساعت 10:44

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای رژیم آل سعود را صادر کننده تعصبات مذهبی و افراط‌گرایی در جهان اسلام توصیف کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه در مقاله ای با عنوان "حمله دردناک یک روزنامه آمریکایی به ملک سلمان و فرزندش محمد" به قلم "نیکولاس کریستوف" نوشت: عربستان امروز فقط ایستگاه سوخت برای ما نیست بلکه به عنوان مرکز تعصبات کورکورانه، این تعصبات را به داخل جامعه آمریکا نیز صادر می کند.
 
 نویسنده این مقاله نوشته است: حاکمان سعودی بسیار بیشتر از ترامپ و کروز (دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا که سخنان تندی علیه اسلام و مسلمانان در تبلیغات انتخاباتی خود ایراد کرده اند) اسلام را تحریف کرده اند و به اسلام ضربه می زنند.
 
این نویسنده آمریکایی می افزاید: عربستان صادرکننده بسیاری از تعصبات مذهبی و افراط گرایی در جهان اسلام است که با ایجاد هرج و مرج و تحریف چهره اسلام در همه نقاط جهان نقش فعالی دارد.
 
به نوشته کریستوف، سعودی ها مروج افکار تفرقه افکنانه بین شیعه و سنی، جنگ های فرقه ای و نیز خشونت علیه زنان هستند و بهتر است مملکت عربستان سعودی به نام "مملکت تخلف" نامگذاری شود.
 
این نویسنده آمریکایی می افزاید: موضوع عربستان فقط این نیست که زنان را از رانندگی منع می کند، از ساخت کلیسا جلوگیری می کند یا شیعیان اهل بیت علیهم السلام را در داخل این کشور وحشیانه سرکوب می کند، بلکه حاکمان سعودی با سرمایه گذاری های هنگفت برای ایجاد مدارس دینی در سراسر جهان در ترویج افراط‌گرایی دینی و افکار وهابی ها و حتی تروریسم - از پاکستان گرفته تا مالی- فعالیت می کنند.
 
در این مقاله آمده است: اگر بخواهیم عملیات انفجاری و انتحاری در اماکنی مثل بروکسل یا سان برنادردینو در کالیفرنیا را متوقف سازیم باید حمایت های عربستان و دیگر کشورهای عربی خلیج فارس را در اینگونه فعالیت ها متوقف سازیم.
 
کریستوف، نشان دادن چراغ سبز از سوی اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای حمله عربستان به یمن را بزرگترین اشتباه او دانست، زیرا او بر اساس اعلام سازمان حقوق بشر به عنوان شریک جنایات جنگی عربستان در یمن  مطرح می شود.
 


کد مطلب: 233137

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/233137/عربستان-صادر-کننده-افراط-گرایی-جهان-اسلام

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com