کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی عنوان کردند

اهل سنت ارادت خاصی به امام رضا(ع ) دارند/ فریضه حج یکی از ارکان اسلام است

تنا - استان آذربايجان غربي

13 مرداد 1396 ساعت 20:52

نماز جمعه این هفته طبق هفته های گذشته در شهرهای سنی نشین آذربایجان غربی اقامه شد. ائمه جمعه اهل سنت استان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تاکید بر حفظ اتحاد و انسجام، فریضه حج را یکی از افضل ترین اعمال بعد از ایمان به خدا، رسول و جهاد فی سبیل الله عنوان کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه بر لزوم حفظ اتحاد و انسجام مسئولان و قوا با یکدیگر در راستای توسعه و پیشرفت امور کشور تاکید کرد.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اتحاد، انسجام و مقاومت ملت ایران باعث می شود که تهدیدات استکبار جهانی نقش برآب شود.

وی افزود: وحدت و انسجام داخلی عامل موفقیت و تفرقه و تشتت زمینه‌ ساز شکست و اضمحلال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور است.

شعار "برائت از مشرکین" حکم جهاد دارد

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: شعار برائت از مشرکین در پیشرفت آینده جامعه مفید واقع شده است به طوری که این حرکت دینی نه تنها حکم جهاد به خود گرفته بلکه به مقابله با نیروهای بیگانه نیروی مقاومت را در برابر مهاجمان تقویت و همه را وارد عرصه جهاد کرده است.

ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: شعار "برائت از مشرکین" روح مبارزه و اتحاد را در کالبد مسلمانان دمیده، غیرت وطنی و دینی مردم را به جوش آورده و مردم را برای جهاد در مقابل استکبار مهیا ساخته است.

وی با اشاره به اینکه این حرکت سرانجام به رهایی مسلمانان مظلوم از تسلط بیگانگان منجر شد، افزود: حاکمان خشن، زورگو و دور از اخلاق و معنویت به صورت نهان و آشکار اتحاد، اجتماع و پیشرفت مسلمانان را تضعیف می کنند.

فريضه حج يكي از اركان اسلام است

امام جمعه بوکان گفت: فریضه حج یکی از ارکان اسلام است، رسول خدا (ص) حج را از افضل ترین اعمال بعد از ایمان به خدا و رسول و جهاد فی سبیل الله عنوان کرده است.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: امروز قدرت‌های استکباری به‌دنبال افزایش تنش و تفرقه در منطقه هستند، لذا در این شرایط حساس، کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند و با دامن زدن به اختلافات، در جهت منافع دنیای استکبار حرکت نکنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور مجدد حجاج ایرانی در مراسم حج امسال، افزود: مسلمانان قدر آن لحظات معنوی را بدانند و با عبادت و راز و نیاز، سعی کنند بیشتر به درگاه الله متعال نزدیک شوند.

امام جمعه بوکان با اشاره به روایات و احادیثی در باب فضیلت حج گفت: حج یکی از واجبات اسلام است، خداوند تمام گناهان انسان را پس از ادای حج به جز موارد حق الناس عفو می کند.

امام رضا (ع) متعلق به همه مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: امام رضا (ع) متعلق به همه مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی است.

ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اهل سنت به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) ارادت ویژه ای دارند.

وی افزود: مرقد مطهر امام رضا (ع) در ایران و در استان خراسان رضوی باعث افتخار همه مسلمین اعم از اهل تسنن و تشیع است.

امام جمعه اهل سنت تکاب ادامه داد: درباره فضایل و حتی کرامات حضرت نه تنها در کتب شیعه، بلکه از سوی علماي اهل سنت نیز به این امر تأکید شده است.


کد مطلب: 278093

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/278093/اهل-سنت-ارادت-خاصی-امام-رضا-ع-فریضه-حج-یکی-ارکان-اسلام

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com