کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر

​دیپلماسی وحدت اسلامی؛ راهبردی که باید در جهان اسلام عملی شود

20 ارديبهشت 1396 ساعت 15:26

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر گفت: دیپلماسی وحدت اسلامی راهبردی است که باید در جهان اسلام عملی شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا محمدصالح حاجی هاشم آباد در گفت و گوی اختصاصی اظهار داشت: دیپلماسی وحدت اسلامی؛ دیدگاه جدیدی که مقام معظم رهبری اشاره کردند باید مورد توجه جهان اسلام به ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: دیپلماسی در واقع از مرحله حرف به عمل آمدن است و راهبردهایی که لازم است در جهان اسلام عملی شود.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر با بیان اینکه دیپلماسی تقریب بین مذاهب اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری است، افزود: گرچه مجمع تقریب مذاهب یا کنفرانس های اسلامی در مقاطع مختلف برگزار می شود اما ضرورت ایجاب می کند امروزه جدی تر و عملی تر وارد شویم که راهکار آن تدوین و اجرای عملی دیپلماسی وحدت اسلامی است.

حاجی هاشم آباد با اشاره به اینکه محور و اولویت بزرگان نظام به رهبری مقام معظم رهبری "وحدت" است، اضافه کرد: این در حالیست که این مقوله در لایه های پایین جامعه کمتر مورد توجه قرار می گیرد و نیاز است جامعه اهل سنت با راهبردهای اصولی و دیپلماسی مدنظر مقام معظم رهبری وارد این جریانات شوند.

وی یادآور شد: یکی از راه‌های عملیاتی سازی تقریب این است که مسئله تقریب در بین اقشار مخلتف جامعه معرفی شود و بدین منظور ضروری است مجمع تقریب مذاهب در شهرستان های کردنشین کشور نمایندگی داشته باشد، وقتی گروه های تکفیری و تندرو در این مناطق فعالیت دارند باید در مقابل فعالیت آنها مراکزی وجود داشته باشند تا بتوانند با برگزاری میزگردها و نشست های تخصصی اولا ماهیت گروه های تروریستی را معرفی و ثانیا در زمینه وحدت عملی فعالیت کنند.

حاجی هاشم آباد با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام هزینه‌های زیادی را برای ترویج افراط و تندروی در جهان اسلام و همچنین مقابله با ترویج وحدت انجام می‌دهند، تصریح کرد: یکی از واجبات در شرایط کنونی وحدت است و ما باید با ایجاد وحدت با توطئه های دشمن مقابله کنیم.


کد مطلب: 265998

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/265998/دیپلماسی-وحدت-اسلامی-راهبردی-باید-جهان-اسلام-عملی-شود

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com