کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده جنبش حماس در تهران:

روز قدس اعلان پیروزی مظلومین بر ظالمین است/مسأله وحدت اختصاص به روز قدس ندارد

28 خرداد 1396 ساعت 14:09

"خالد قدومی" نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران با حضور در محل خبرگزاری تقریب به سؤالات این خبرگزاری در رابطه با روز قدس و دیگر قضایای مربوط به فلسطین پاسخ گفت.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "خالد قدومی" روز قدس را اعلام پیروزی  مظلومین بر ظالمین بر شمرد و گفت: امام خمینی(ره) ابتدای پیروزی انقلاب از فلسطین به عنوان مسأله اصلی جهان اسلام یاد کرد و بر اهیمت این روز تأکید داشت؛ قدس  جزء ادبیات اصلی پیروزی انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) روز قدس را به عنوان روز وحدت مسلمانان قرار داده است، گفت:امروز ما در محیط متلاطم مذهبی زندگی می کنیم که مشکلات آن پایان پذیر نیست؛ بنابراین وحدت مسأله ای است که نه فقط در روز قدس، بلکه همه روزها باید بر آن تأکید شود.

خالد قدومی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی،دشمن مشترک همه کشورهای منطقه است، خون مسلمانان را در هر کجا که باشد مباح می شمارد و مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته است، خاطر نشان کرد که مسلمانان باید در ارتباطات خود با یکدیگر تجدید نظر کنند؛ امروز دشمنان فلسطین برنامه های مختلفی برای مقابله با این مسأله دارند و وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده اند؛ بنابراین امت عربی و اسلامی باید اختلافات بین خود را کنار بگذارند و بر تقویت هر چه بیشتر وحدت بین یکدیگر در برابر دشمن مشترک خود تلاش کنند.

وی در بخشی از سخنان خود، عملیات مقاومتی روز جمعه گذشته جوانان فلسطینی که منجر به هلاکت یک نظامی صهیونیستی و زخمی شدن 6 نفر دیگر و همچنین شهادت سه نفر از مجریان این عملیات مقاومتی شد را ستود و بر اهمیت ادامه انتفاضه مردم فلسطین در پیروزی علیه دشمن صهیونیستی تأکید کرد.

وی هدف اصلی رژیم صهیونیستی را از بین بردن روح مقاومت در منطقه بر شمرد و تأکید کرد: علی رغم حمایت علنی آمریکا و برخی کشورهای دیگر از رژیم اسرائیل، این رژیم تا کنون نتوانسته است به اهداف خود در منطقه دست یابد و حامیان مقاومت می توانند با هماهنگی و اتحاد، دشمن صهیونیستی را در رسیدن به هدفش شکست دهند؛ رژیم صهیونیستی از طریق تجربه در مقابله با مردم فلسطین دریافته است که این مردم شجاع و مقتدر هستند، به حق خود ایمان دارند، دست از مقاومت بر نمی دارند و در برابر توطئه های صورت گرفته دشمنان علیه مسأله فلسطین و حقوق عادلانه مردم آن ایستادگی می کنند.

نماینده جنبش حماس تصریح کرد: دشمنی رژیم صهیونیستی نسبت به فلسطین و امت اسلام همیشه وجود داشته است و این رژیم همیشه فکری دشمن گونه  و به دور از انسانیت دارد، به طوری که همیشه در انتخاب نخست وزیر، کسی را انتخاب می کند که سابقه بیشتری در قتل فلسطینی ها داشته باشد.

قدومی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به روابط خوب بین حماس و ایران و قواعد مشترک بین دو کشور در مقابله با دشمن صهیونیستی بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر این روابط تأکید کرد.
 


تهیه و تنظیم خبر: زهرا غلامی
 


کد مطلب: 271991

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/271991/روز-قدس-اعلان-پیروزی-مظلومین-ظالمین-مسأله-وحدت-اختصاص-ندارد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com