کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران برای درج در ویژه نامه اجلاس سران 'اکو'

روحانی: ایران تقویت 'اکو' را از اولویت های خود می داند

11 اسفند 1395 ساعت 8:17

رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز(چهارشنبه) و همزمان با برگزاری سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، در پیامی برای درج در ویژه نامه این اجلاس، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای بنیان گذار اکو، با رویکردی مبتنی بر احترام متقابل برای تحقق حقوق ملت های منطقه، تقویت 'اکو' را از اولویت های خود می داند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر 'حسن روحانی' امروز در اجلاس سران اکو در اسلام آباد حضور می یابد و طی سخنانی در این اجلاس، ضمن مواضع جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر ضرورت تقویت بیش از پیش همکاری های میان اعضای این سازمان منطقه ای، مورد تاکید قرار خواهد داد.
متن پیام دکتر روحانی به شرح زیر است:
 بسم الله الرحمن الرحیم
کشورهای عضو اکو، جدای از مرزهای جغرافیایی و نظام های گوناگون سیاسی و اقتصادی، دارای فرهنگ مشترکی هستند که دستاردها و میراث تاریخی چندین هزار ساله آنها است؛ فرهنگی که پیشرفت امروز بشریت درعرصه های مختلف، ریشه در اعماق آن دارد. همین فرهنگ مشترک، توانایی آن را دارد که با پیوند عمیق بین ملت ها، فرصتی جدید را برای توسعه همه جانبه منطقه اکو و بازآفرینی نقش ویژه آن در عرصه جهانی پدید آورد.
 
جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای بنیان گذار اکو، با رویکردی مبتنی بر احترام متقابل برای تحقق حقوق ملت های منطقه، تقویت سازمان اکو را از اولویت های خود می داند. ما از توسعه همکاری ها در قالب این سازمان استقبال می کنیم و امیدواریم در سایه اصلاحاتی که در شرف وقوع است، شاهد همکاری های گسترده تر و عمیق تر منطقه ای با هدف تامین سعادت و رفاه کشورهای عضو باشیم. در حقیقت اکو قصد دارد به سمت تبدیل شدن به یکی از پویاترین سازمان های منطقه ای گام بردارد و تجربه بیش از دو دهه تعامل اعضای آن، چراغ راه آینده این تحول خواهد بود. همکاری در چارچوپ این سازمان منطقه ای با توجه به بحران های ایجاد شده در سال های اخیر، می تواند مسیر مطمئنی در جهت همگرایی و دور ماندن از تلاطم های ناشی از بحران های بین المللی به وجود آورد.
 
بی تردید سیزدهمین اجلاس سران اکو، با میزبانی و میهمان نوازی گرم و صمیمی دولت و ملت دوست و برادر پاکستان، فرصت مناسبی را برای همفکری و تبادل نظر میان سران کشورهای عضو ایجاد می نماید که با اتکاء به آن خواهیم توانست اقداماتی اساسی را در جهت پیشبرد برنامه ها و فعالیت های سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به عنوان یکی از قدیمی ترین نهادهای اقتصادی منطقه به عمل آوریم.
 
 


کد مطلب: 261497

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/261497/روحانی-ایران-تقویت-اکو-اولویت-های-خود-می-داند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com