کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و سوریه برگزار شد

30 آذر 1395 ساعت 16:55

سرگئي لاوروف وزير امورخارجه روسيه در ابتدای اجلاس سه جانبه از تمام كشورهاي جهان برای محكوم كردن اقدام تروريستي كه منجر به كشته شدن سفير روسيه در آنكارا شد، قدردانی کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) لاوروف گفت: در نشست سه جانبه به دنبال آن هستيم كه به حل بحران سوريه و كاهش درد و رنج مردم اين كشور و تسهيل ارسال كمك هاي انساندوستانه و ايجاد آتش بس كمك كنيم.

در ادامه "دكترمحمد جواد ظريف" وزير امورخارجه كشورمان ضمن تسليت به دولت و ملت روسیه و خانواده سفير مقتول روسيه در تركيه اظهار داشت: نشست سه جانبه امروز براي آينده سوريه مهم است، ما بر اين باور هستيم كه بحران سوريه از طريق راه حل سياسي حل و فصل شود و گزینه ديگري براي آن وجود ندارد؛ وی تأکید کرد که  بايد با تروريست ها نه تنها در سوريه بلكه در هر جاي ديگر مبارزه را ادامه دهيم.

دكتر ظريف در ادامه با ابراز خرسندي از كمك به خروج مردم سوريه از مناطق محاصره شده گفت: ما در اين نشست مي خواهيم در خصوص موضوعات مهمي از جمله ارسال كمك هاي انساندوستانه و آتش بس همه جانبه گفتگو كنيم.

"چاووش اوغلو" وزير امورخارجه تركيه نیز ضمن تسليت به روسيه در خصوص كشته شدن سفير اين كشور در آنكارا، از موافقت مسكو با تشكيل كميته تحقيق مشترك براي بررسي اين موضوع قدردانی كرد و گفت: همكاري اين سه كشور در حلب منجر به دستاوردهای خوبی شد؛ وی ابراز اميدواري كرد كه اين همكاری مناطق ديگر سوريه را نيز شامل شود.
 


کد مطلب: 254495

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/254495/نشست-سه-جانبه-وزرای-امور-خارجه-ایران-روسیه-سوریه-برگزار

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com