کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//خبرهایی از بحرین//

تاکید ائتلاف جوانان 14 فوریه بر ادامه ایستادگی/ حمایت حاکم بحرین از سرکوب جمعیت وفاق/ نگرانی سازمان حقوقی آمریکایی از اقدامات آل‌خلیفه

26 خرداد 1395 ساعت 15:20

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین با صدور اطلاعیه ای پرده از تشدید اقدامات سرکوبگرانه حکومت آل خلیفه برداشت.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در بیانیه این ائتلاف آمده است: حکومت آل خلیفه، سه شنبه 14 ژوئن با صدور احکام ظالمانه دستگاه قضایی فاسد، رفتارها و اقدامات سرکوبگرانه و مستبدانه اخیر خود را که با افزایش مدت محکومیت شیخ علی سلمان شروع شد، شدت داده است.
 
این بیانیه می افزاید: ما، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین، در مقابل این اقدامات که بیانگر ورشکستگی سیاسی آل خلیفه و حامیان آنهاست:
 اول: بر همبستگی کامل خود با برادران مبارزمان در جمعیت الوفاق تأکید کرده و استقامت و پایداری آنها را در برابر باج خواهی سیاسی آل خلیفه، ارج می نهیم و بر اهمیت حفظ وحدت و یکپارچگی در برابر رفتارها و اقدامات قلدرانه آل خلیفه و اشغالگران سعودی تأکید کرده و از تمام ظرفیتها و امکانات موجود در چارچوب مطالعات واقع بینانه برای شدت بخشیدن به حرکت انقلابی مردمی در عرصه های مختلف از جمله در منامه استفاده خواهیم کرد.
 
دوم: انحلال دو جمعیت "التوعیه" و "الرساله" در چارچوب سیاستهای منفور و کینه توزانه فشار مذهبی صورت می گیرد. این اقدامات ظالمانه، گواه و سند غیر قابل انکاری است از جرایم طائفی و مذهبی آل خلیفه که از سال 2011 شدت و سرعت بیشتری گرفته است. این در حالی است که رژیم حاکم، مدعی احترام به تعدد ادیان و مذاهب است حال آنکه مصادیق ظلم مذهبی و طائفی و توهین به عقاید و محدود کردن آزادیهای دینی، کاملا عیان است. ما در اینجا بر همبستگی کامل خود با برادرانمان در جمعیت "التوعیه" و جمعیت "الرساله" تأکید کرده و حضور فعال آنها را در سطح جامعه می ستاییم.
 
سوم: ما بر مخالفت صریح و علنی خود با این رفتارها و تشدید سیاستهای سرکوبگری اخیر آل خلیفه تأکید می کنیم. سیاستهای اخیر آل خلیفه طیف گسترده ای از انواع ظلم و جنایت در حق شهروندان را از تشدید شکنجه در زندانها به خصوص زندان الحوض الجاف گرفته تا کوچ اجباری شهروندانی مثل زینب الخواجه و سلب تابعیت از هموطنان و جلوگیری از مراجعه فعالان حقوقی و خانواده های شهدا به ژنو، و بازداشت ظالمانه و بی دلیل نبیل رجب، فعال حقوقی برجسته بحرینی و انحلال جمعیتهای سیاسی و مذهبی و جلوگیری از فعالیت سیاسی روحانیان و سایر جنایتها، شامل می شود. ما در وهله اول به انگلیس و بعد به اشغالگران سعودی و سپس به رژیم غیر قانونی آل خلیفه اعلام می کنیم که به انقلاب خود تا رسیدن به هدف ادامه می دهیم. ما در مقابل سیاستهای احمقانه شما می ایستیم و هر قدر شما به حماقتهایتان ادامه دهید، عزم و اراده ما برای ایستادگی در برابر شما بیشتر و قویتر می شود. ما همچنان به شعار عزتمدارانه خود پایبند هستیم لذا آنکه به ستوه می آید شمایید نه ما. آینده بین ما و شما قضاوت می کند.
 
حمایت حاکم بحرین از سرکوب جمعیت وفاق
 
حاکم بحرین حمایت خود را از اقدام دولت این کشور در تعلیق فعالیت جمعیت وفاق و بستن دفاتر آن اعلام کرد.
 
حمد بن عیسی آل خلیفه، در دیدار با هیئتی از استان الشمالیه، اقدام دولت این کشور در انحلال جمعیتها و تعلیق فعالیت جمعیت وفاق را تلاشی برای تقویت امنیت و ثبات این کشور خواند، و ادعا کرد که این اقدام به نفع این کشور است.
 
دادگاه اداری بحرین به دستور وزارت دادگستری این کشور حکم به تعلیق فعالیت های جمعیت وفاق و بررسی امکان انحلال آن داد. وزارت دادگستری بحرین همچنین دو جمعیت شیعی یعنی "التوعیه" و "الرساله" را منحل کرد.
 
 
نگرانی سازمان حقوقی آمریکایی از اقدامات آل‌خلیفه
 
 یک سازمان حقوقی آمریکایی تعلیق فعالیت جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را بخشی از حمله جدید نگران کننده حکومت بحرین علیه باقی مانده جناح معارضان در این کشور توصیف کرد.
 
"بریان دلی" رئیس سازمان آمریکایی "اولویت با حقوق بشر است"، گفت: به نظر می رسد که دولت بحرین مصصم به از بین بردن همه راههای مخالفت مسالمت آمیز در کشور است. این مسیر خطرناک است و به احتمال زیاد باعث تشدی افراط گرایی و تعمیق بی ثباتی سیاسی در بحرین می شود.
 
وی افزود: بحرین رهبران سیاسی و مخالفان و شخصیتهای بارز حقوقی را در هفته های گذشته هدف قرارداده است و اقدامات امروز دولت بحرین در واقع اعلام رسمی این مطلب است که دوره هرگونه امید به اصلاحات سیاسی گذشته و به پایان رسیده است.
 
این سازمان حقوقی در بیانیه خود به بازداشت نبیل رجب رئیس انجمن حقوق بشر بحرین و جلوگیری از سفر تیم حقوقی این انجمن به ژنو برای شرکت در نشست های شورای حقوق بشر سازمان ملل و وادار کردن زینب الخواجه فعال مدنی بحرینی برای ترک این کشور اشاره کرد و از آمریکا خواست تا هم پیمانش بحرین را در زمینه نقض حقوق بشر مسئول بداند.
 
برایان دلی تاکید کرد: آمریکا باید به صورت فوری و قاطع برای متقاعد کردن خاندان حاکم در بحرین برای اجرای اقدامات اصلاح گرایانه وارد عمل شود.
 
 


کد مطلب: 234893

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/234893/تاکید-ائتلاف-جوانان-14-فوریه-ادامه-ایستادگی-حمایت-حاکم-بحرین-سرکوب-جمعیت-وفاق-نگرانی-سازمان-حقوقی-آمریکایی-اقدامات-آل-خلیفه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com