کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست سازمان های حقوق بشری برای تحقیق در مورد جنایات عربستان در یمن

26 اسفند 1395 ساعت 9:51

برخی سازمان های حقوق بشری با شرکت در سمیناری با عنوان "کشتار مردم در سایه سکوت جهانی" در ژنو، خواستار تحقیق در مورد جنایات عربستان سعودی در یمن شدند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شبکه تلویزیونی نبأ، شورای بین المللی "حمایت از محاکمه عادلانه" با تشکیل سمیناری با عنوان "کشتار مردم در سایه سکوت جهانی" در ژنو، از جامعه بین الملل خواست تا در خصوص جنایات جنگی به وقوع پیوسته در یمن از ابتدای تجاوز عربستان در ششم فروردین 94 تاکنون، تحقیق به عمل آورد.
 
 این سمینار با همکاری سازمان های مدافع حقوق بشر یمن در راستای برنامه های سی و چهارمین دوره شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار دارد.  بسیاری از فعالان مدافع حقوق بشر در سمینار با ایراد سخنرانی از رژیم های سرکوبگر و نقض کننده مستمر حقوق بشر به ویژه در یمن انتقاد کردند.
 
"یسری الحرازی" فعال حقوقدان با ایراد سخنرانی به نمایندگی از سوی مرکز اروپایی "دمکراسی و حقوق بشر در بحرین" و سازمان عربی "ناظر أروی" و سازمان عراقی "پیشرفت" رنج و محرومیت ملت یمن در سایه، تجاوز مستمر علیه این کشور و نقض حقوق سیاسی و اقتصادی یمنی ها را شرح داد.
 
"احمد المؤید" فعال سیاسی نیز گفت: اندیشه ای که داعش و گروه های تروریستی بر اساس آن خون بی گناهان را بی دلیل حلال می شمارند، همان اندیشه ای است که عربستان و طرف های همکار با سعودی ها به آن ایمان دارند.
 
سازمان های مدافع حقوق بشر از تصمیم بانک مرکزی در عدن مبنی بر قطع حقوق و دستمزد کارکنان و کارمندان دولت انتقاد و تاکید کرد: این امر باعث شده تا میلیون ها خانواده در یمن با وضعیت بسیار سختی مواجه شوند.
 
 


کد مطلب: 262892

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/262892/درخواست-سازمان-های-حقوق-بشری-تحقیق-مورد-جنایات-عربستان-یمن

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com