کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماز عید فطر با حضور صدها هزار نفر در روسیه برپا شد

ایرنا , 15 تير 1395 ساعت 14:32

نماز عید فطر در حدود هفت هزار مسجد و مراکز عبادی در سراسر روسیه به ویژه شهرهای مسکو پایتخت و سن پترزبورگ در مرکز این کشور و همچنین جمهوری های مسلمان نشین مناطق قفقاز و ولگا با حضور صدها هزار نفر برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  مسلمانان اهل تسنن که بخش اصلی حدود 25 میلیون نفر از پیروان دین اسلام در روسیه را تشکیل می دهند، براساس اعلام شورای مفتی های این کشور، امروز (سه شنبه) را جشن عید فطر گرفتند.

جامعه شیعیان روسیه نیز براساس برنامه اعلام شده فردا (چهارشنبه) را به عنوان عید و زمان برگزاری نماز این روز اعلام کرده است.

نماز عید فطر در مسکو از بامداد امروز در 40 مسجد و مکان از قبل پیش بینی شده در چند نوبت برگزار شد و اصلی ترین آن در مساجد جامع و یادبود پایتخت روسیه بود که براساس برآوردهای اولیه نمازگزاران حاضر در این مراسم بیش از 300 هزار مسلمان روسی و شهروندان کشورهای دیگر به ویژه آسیای میانه بودند.

در مراسم مسجد بزرگ جامع مسکو که شیخ "راویل عین الدین" رئیس شورای مفتی های روسیه نیز در آن شرکت کرد، سفیران کشورهای مختلف اسلامی نیز حضور داشتند.

در مساجد و مراکز عبادی شهر سن پترزبورگ که یکی دیگر از مناطق مرکزی دارای جمعیت قابل توجه مسلمانان در روسیه است، نیز نماز عید فطر برگزار شد.

علاوه بر مناطق مرکزی، تمرکز جمعیتی مسلمانان روسیه بیشتر در جمهوری های قفقازی چچن، داغستان، اینگوش، کاباردینو بالکاریا، کاراچایوو، چرکسیا و آدی گیا، جمهوری های ولگایی باشقیرستان و تاتارستان است که امروز نیز نماز را برپا داشتند.

اصلی ترین مراسم عید فطر شیعیان روسیه نیز در جمهوری داغستان در ساحل غربی دریای خزر برگزار می شود و بزرگ ترین آن در مسجد جامع شهر دربند و همچنین مسجد خامنه ای مخاچ قلعه پایتخت این جمهوری است که میزبان نماز بزرگ فطر و برگزاری جشن این عید بزرگ می شوند.
 


کد مطلب: 237304

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/237304/نماز-عید-فطر-حضور-صدها-هزار-نفر-روسیه-برپا

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com