کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسعه همکاری های اقتصادی ایران وعراق

3 مرداد 1389 ساعت 12:07

نخست وزیر عراق در دیدار با معاون نظارت و هماهنگی در سیاستهای اقتصادی معاون اول رئیس جمهوی اسلامی ایران بر تمایل کشورش برای توسعه روزافزون روابط با کشورمان به ویژه در زمینه اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی النهرین عراق، "نوری المالکی" در دیدار با "علی آقا محمدی" ضمن تأکید بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد : پس از تشکیل دولت نوبت به بازسازی در عراق می رسد و راه برای بازرگانان و شرکتهای ایرانی باز است .

وی افزود : ما خواهان افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران هستیم و گذرگاههای مرزی باید فعال شود.

مالکی قوانین تجاری عراق در زمینه سرمایه گذاری را مطلوب دانست و گفت: احتمال می دهیم پارلمان جدید قوانین سرمایه گذاری مفیدی وضع کند که به شرکتهای خارجی از جمله شرکتهای ایرانی امکان فعالیت موثرتری بدهد.

از سوی دیگر آقا محمدی نیز برحمایت ایران از تلاشهای دولت عراق در زمینه ثبات و شکوفایی این کشور تاکید کرد.

در دیدارجداگانه "علی آقا محمدی" با "حسین شهرستانی" وزیر نفت عراق که سرپرستی وزارت برق این کشور را هم بر عهده دارد نیز توسعه همکاری های اقتصادی و منطقه ای دو کشور، سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران در عراق و شرکت در مناقصه ها و سرمایه گذاری های طرح های توسعه این کشور بررسی شد.

در این دیدار همچنین درباره کمک جمهوری اسلامی ایران برای رفع مشکلات ضروری عراق، کمک به نصب نیروگاه هایی که عراق خریداری کرده است، توسعه صنعت گردشگری و سفر زائران عتبات عالیات ، تسهیل تردد بازرگانان و رفع موانع گمرکی میان دو کشور گفتگو شد.





کد مطلب: 21546

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/21546/توسعه-همکاری-های-اقتصادی-ایران-وعراق

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com