کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مدارس علوم دینی اهل سنت گلستان از سطح علمی بالایی برخوردار است/مجمع تقریب بیش از 2 دهه با این مدارس ارتباط نزدیک دارد

23 ارديبهشت 1396 ساعت 9:01

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان از سطح علمی بالایی در سطح کشور برخوردار است.


به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، حجت الاسلام و المسلمین سید حامد علم الهدی در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علوم دینی اهل سنت ربانیه چنارلی که با حضور منوچهر متکی معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مهمانان خارجی از سوریه و ترکمنستان و مدیران، مدرسان و طلاب مدارس علوم دینی، نمایندگان مجلس و عموم مردم برگزار شد، اظهار کرد: مدارس علوم دینی اهل سنت گلستان از جمله مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی از معنویت خاصی برخوردار است و حضور چشمگیر همه از جمله مهمانان خارجی و طلاب از مناطق مختلف در این مدرسه شاهد این ادعا است.

به گفته وی؛ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیش از 2 دهه با این مدرسه ارتباط نزدیک و خوبی دارد و این تعاملات در پیشبرد اهداف این مجمع و این مدرسه بسیار مفید بوده است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سفر اخیر هیات اعزامی مجمع جهانی تقریب به کشور چین، اظهار کرد: به همراه آخوند صلاح الدین گوگلان مدیر مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی بازدیدی از استان لیانگجو چین داشتیم.

وی، افزود: طلاب علوم دینی چین درخواست کردند که طلاب علوم دینی آنها به صورت بورسیه تحت تعالیم اساتید علوم دینی ایران تحصیل کنند.

به گفته وی؛ این درخواست طلاب چین حاکی از اعتبار، ارزش و وجود امنیت در جمهوری اسلامی ایران است.

تقریب نسخه شفا بخش امت اسلامی است

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب نیز در این مراسم، گفت: در شرایط کنونی جهان، تقریب مذاهب اسلامی نسخه شفا بخش امت اسلامی است.

«منوچهر متکی» افزود: چرا نباید وحدت بین کشورهای اسلامی حاکم باشد، اگر هر کدام از بلاد اسلامی به دنبال وحدت نباشند شاهد زوال نفوذ دین اسلام در مناطق خود خواهند بود.

به گفته وی؛ برگزاری این گونه مراسمات اتحاد و همگرایی پیروان اسلامی را بیشتر می کند.

معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب با اذعان بر جایگاه رفیع علما در جامعه اسلامی، تصریح کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی، شان و منزلت علما و روحانیون معزز در جامعه بالا رفته است.

وی، ادامه داد: علم در اسلام جایگاه ارزشمندی دارد، طبق فرمایش قرآن کریم آنهایی که می دانند با آنهایی که نمی دانند برابر نیستند به گونه ای که کسب درجات علم را در حد فریضه دانسته است.

به گفته وی؛ کسی که مراحل علم  را کسب می کند عالم می شود، علما انسان های عادی نیستند، آنها نخستین کسانی اند که ترس و خشیت الهی دارند.

متکی، نبود علما و روحانیون را در جامعه ضایعه بزرگی دانست و گفت: وقتی عالمی فوت می کند فقدانی به جامعه وارد می شود، خداوند از عالم تعهد و پیمان گرفته که در برابر ظلم ساکت نباشد و وقتی شبهه و چیزی که غیر از اسلام است به دین وارد می شود وظیفه عالم است که علمش را اظهار کند و بگوید که این شبهات از اسلام نیست.

وی، ادامه داد: آنهایی که امروزه چهره نورانی نبی مکرم اسلام (ص) را با ترور و آدم کشی در بین مسلمین و غیر مسلمین خدشه دار می کنند فریب دشمن را خورده اند.

علما خودشان را با علوم و تکنولوژی نوین مجهز کنند

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این مراسم گفت: ضروری است علما و روحانیون خودشان را با علوم و تکنولوژی نوین مجهز کنند.

«حجت الاسلام علی خیرخواه» ادامه داد: علم به معنی درک و فهم واقعیات دین است، کسب علوم و فنون نوین توسط علما و روحانیون می تواند آنها را از گزند بسیاری از تفکرات و شبهات نجات دهد و در مسیر صحیح قرار دهد.

به گفته وی؛ امروز وظیفه داریم با هدایت داهیانه مقام معظم رهبری دشمن را بشناسیم و با تجهیز علمی خودمان در برابر ترفندهای آنها بایستیم.

مسئول دفتر نمایندگی امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان با اشاره به وظایف خطیر طلاب و روحانیون در جامعه، اظهار کرد: 811 بار کلمه علم و مشتقات آن در قرآن ذکر شده است و این امر نشان از اهمیت علم و دانش در دین اسلام است.

وی، افزود: علما وارثان انبیا الهی هستند، نخستین وظیفه علما مانند انبیا الهی ارشاد، هدایت و تبلیغ مردم و دوم مبارزه با جهل و گمراهی است.

به گفته وی؛ ایمان به توحید و قیامت و انجام عمل صالح و مبارزه با بدعت که در هر دوره ای متفاوت است رسالت انبیای الهی بود.

حجت الاسلام خیرخواه با اعلام اینکه استفاده از سیره انبیاء در راه مبارزه با جهل و گمراهی بسیار موثر است، ابراز کرد: علما باید با استفاده از سیره پاک پیامبران الهی در راه مبارزه با جهل و گمراهی که روش و شکل خود را تغییر داده است گام بردارند.

وی، افزود: انبیاء الهی در بسیاری از مواقع با جدال احسن طرف مقابل را به خوبی متقاعد و هدایت می کردند.

به گفته وی؛ در دعوت به حق موعظه حسنه کاربرد دارد بدون شک دعوت توام با محبت، در قلب و ذهن افراد نفوذ و رسوخ می‌ کند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه مدرسه علوم دینی چنارلی از مدارس برتر استان است، گفت: این مدرسه در پایه های یک، دو و سه بیشترین قبولی را در سطح کشور داشته و این امر مایه افتخار و مباهات استان شده است.

وی، ادامه داد: طلاب و اساتید این مدرسه گام های بلندی در ارتقاء پایه علمی و آموزشی خودشان برداشته اند.

حجت الاسلام خیرخواه در پایان خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات 29 اردیبهشت مهم است تا علاوه بر استحکام پایه های نظام، دشمن قسم خورده را مایوس کند.

دشمن به فکر خفه کردن ندای اسلام است

مشاور و دستیار ویژه مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز در این مراسم، گفت: امروز جهان اسلام در شرایط سختی قرار دارد دشمنان همت می کنند تا ندای اسلام را در نطفه خفه کنند.

«حجة الاسلام و المسلمین سید مهدی موسوی» افزود: دشمن با ارائه توطئه و نقشه های شوم تلاش می کند وحدت شیعه و سنی و انسجام موجود در بین اقوام و مذاهب را از هم بپاشاند.

به گفته وی؛ امروز با انواع شبهه افکنی مواجه هستیم گروه طغیانگر داعش در پشت سنگر دین در عراق و سوریه برای کوبیدن اسلام و مسلمانان تلاش می کند، برای مسلمین کسب هوشیاری و مسلح شدن به سلاح روز و پاسخگویی لازم و واجب است.

مشاور و دستیار ویژه مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، ملبس شدن به لباس روحانیت را افتخار بزرگی دانست و گفت: سعی شود پوشیدن لباس روحانیت سعادت ابدی را به همراه داشته باشد.

وی، ادامه داد: ملبس شدن به لباس و عمامه روحانیت از دستان امام راحل افتخار بزرگی برای بنده شد به گونه ای که بنیانگذار کبیر انقلاب سه بار به من فرمود تهذیب و تحصیل را با هم داشته باشید.

حجة الاسلام و المسلمین موسوی با تاکید بر اینکه طلبه بدون تقوا فایده ای ندارد، گفت: طلاب و روحانیون در تحصیل کمال و مهار نفس تلاش کنند اگر با تقوا باشند نزد خدا و مردم با ارزش خواهند بود.

وی، افزود: عالم با تقوا مفید برای خود و خانواده و جامعه است و می تواند آنها را از آسیب ها و حوادث نجات دهد، روحانیت اهل سنت و تشیع در جمهوری اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است.

مشاور و دستیار ویژه مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه با حضور پر شور در پای صندوق های رای می توان از شرافت و دیانت خودمان پاسداری کرد، گفت: صحنه تاریخی دیگری در 29 اردیبهشت رقم می خورد که مقطع حساسی است با حضور خودمان در پای صندوق های رای اثبات کنیم که ایرانی و مسلمان و پاسدار خون شهدا و اهداف امام راحل (ره) هستیم.

وی، ادامه داد: شرکت در انتخابات وظیفه دینی، اخلاقی و ملی است و در دفاع از ایرانیت، اسلامیت و عقلانیت خودمان تلاش کنیم.

کسب حکمت خداوندی نجات دهنده انسان است

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت خادمیه امانلی منطقه جرگلان خراسان شمالی نیز در این مراسم، گفت: کسی که توانسته به حکمت خداوندی دست پیدا کند می تواند خودش را از حوادث و بلایای روزگار نجات دهد.

«آخوند گلدی کمالی» افزود: خداوند متعال حکمت و علم نافع را برای هرکدام از بندگانش را بخواهد عطا می کند و با این کار تشخیص حقایق از اوهام و جدا کردن بین وسوسه و الهام را آسان می کند.

به گفته وی؛ هر کس این حکمت به او داده شود فرق بین وعده خدای رحمان و وعده شیطان را تشخیص می دهد و امور را فهم می کند.

مدیر مدرسه علوم دینی اهل سنت خادمیه امانلی منطقه جرگلان خراسان شمالی، خاطر نشان کرد: خداوند علم را خیر کثیر می داند در حالی که خیری برای مال دنیا قائل نیست.

همدلی مردم اقتدار کشور را به همراه دارد

نماینده مردم شهرستان های کلاله، مراوه تپه، گالیکش و مینودشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: اوج وحدت فرق و مذاهب اسلامی را در استان گلستان شاهد هستیم که در کشور بی نظیر است.

«شهرام کوسه غراوی» افزود: این همدلی ها که باعث اقتدار کشور شده مایه عزت و افتخار کشور است.

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس با اذعان بر اینکه وجود علما و روحانیون لازمه زندگی بشریت است، گفت: روحانیون در همه مراسمات و امور زندگی ما حضور دارند، اقتدار کشور و نظام به برکت وجود علمای گرانقدر از جمله رهبری فرزانه است.

وی، ادامه داد: روحانیون باید از وجود نظامی که پرچمش اسلام و قانونش فقه اسلامی است، با همه‌ وجود استقبال کنند.

کوسه غراوی از حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: 29 اریبهشت برگ زرینی در تاریخ این انقلاب خواهد بود.

وی، افزود: مردم همیشه در صحنه و آگاه استان نشان می دهند که همیشه در کنار این انقلاب و نظام خواهند بود.

احیا سیره پاک رسول الله (ص) نجاتگر مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت قره تپه بندر ترکمن نیز در این مراسم، گفت: اگر امت اسلامی در عصر حاضر سیره و روش پاک پیامر اعظم (ص) را سرلوحه کار خودشان قرار دهند از اختلاف و تفرقه در امان خواهند ماند.

«آخوند عبدالجبار میرابی» ادامه داد: محمد بن عبدالله (ص) آخرين فرستاده و رسول خداست كه برای هدايت بشر آمده است؛ لذا تنها پيامبر مسلمانان نبوده و نمی باشد؛ بلكه پيامبر جهانيان است.

به گفته وی؛ رسالت آن حضرت هدايت تمامی انسان ها است پس در حقيقت الگو و سرمشقی برای عالمیان است.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت حامد قره تپه با اذعان بر اینکه رسول الله (ص)برای هدایت انسان ها زحمات فراوانی متحمل شدند، تصریح کرد: خاتم الانبیا (ص)فرمودند: «من خورشید و علما ماه هستند و نور و علم خودشان را از من می گیرند تا به مردم برسانند».

وی، افزود: متاسفانه از 60 سال قبل برخی از مسلمانان ناآگاه با تبعیت از تفکرات غربی، چهره نورانی رسول الله (ص)را مخدوش کرده اند.

زندگی و عملکرد علما چراغ راه مردم است 

استاد مدرسه علوم دینی اهل سنت بستک بندر عباس نیز در این مراسم، گفت: زندگی و عملکرد علما و روحانیون که وارثان انبیای الهی هستند چراغی برای راه مرم است.

«استاد شیخ حسن قیطولی» ادامه داد: میراث انبیا «علم» است، هر کس به دنبال علم آموزی برود، بهره‌ بزرگی از این دنیا بدست آورده است.

استاد مدرسه علوم دینی اهل سنت بستک بندر عباس با اشاره به وجود عشق و محبت رسول اکرم (ص) در قلوب همه مسلمین، اظهار کرد: خداوند در قران می فرماید رسول را جز برای رحمت نفرستادیم، امت و جوانان عاشق اخلاق رسول هستند.

وی، افزود: کمتر خانه ای در جوامع مسلمان پیدا می شود که در آن اسم یکی از اعضای خانواده نام محمد نباشد، محبت و عشق او در قلب تک تک همه پیروانش جای دارد.
 


کد مطلب: 267960

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/267960/مدارس-علوم-دینی-اهل-سنت-گلستان-سطح-علمی-بالایی-برخوردار-مجمع-تقریب-بیش-2-دهه-این-ارتباط-نزدیک

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com