کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جمهور به نیویورک رفت/ آقای روحانی صبح دوشنبه و در روز افتتاحییه مجمع سخنرانی می کند

2 مهر 1394 ساعت 12:11

رئیس جمهور به منظور شرکت و سخنرانی در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه ، فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.


 
 
       به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) در سفر پنج روزه آقای روحانی به نیویورک ، رئیس جمهور کشورمان علاوه بر سخنرانی در نخستین روز حضور سران در مجمع عمومی سازمان ملل، سخنرانی دیگری نیز در نشست سران توسعه پایدار ملل متحد خواهد کرد.
 

دیدار با دبیر کل سازمان ملل و همچنین گفت وگو و دیدارهای دو جانبه با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس، از دیگر برنامه های رئیس جمهور در این سفر است.
 

برگزاری نشست صمیمی با هموطنان ایرانی مقیم آمریکا، دیدار و گفتگو با جمعی از نخبگان و همچنین برگزاری نشست های عمومی با اندیشمندان و فعالان اقتصادی از دیگر برنامه های رئیس جمهور در سفر به نیویورک خواهد بود.
 

آقای روحانی همچنین در روز پایانی سفر ، در نشست خبری با رسانه های بین المللی مستقر در نیویورک به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.
 

بنا بر این گزارش ، هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل امسال به واسطه حضور سران کشورهایی چون چین و روسیه و همزمانی سخنرانی آن‌ها با سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا و ایران، از سوی بسیاری از رسانه‌ها، از جمله روزنامه گاردین، "هیجان‌ انگیز‌ترین" نشست مجمع عمومی در یک دهه گذشته توصیف شده است.
 

این نشست همچنین نخستین گردهمایی سران کشورها پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه کشورهای 1+5 است و به همین جهت انتظار می‌رود نمایندگان بسیاری از کشورها بخشی از سخنرانی خود را به این مسئله اختصاص دهند.
 

بر اساس برنامه اولیه که سازمان ملل هفته گذشته در اختیار رسانه‌ها قرار داد و احتمال تغییر در آن وجود دارد، نشست مجمع عمومی با سخنرانی رئیس‌جمهور برزیل در صبح روز 6 مهر  آغاز می شود و با سخنرانی نماینده سن مارینو در عصر روز 11 مهر خاتمه خواهدیافت.
 

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، شین جی پینگ رئیس‌جمهور چین که اولین حضورش را تجربه می‌کند، ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه که پیش از این به ندرت در نشست‌های مجمع عمومی حاضر شده است، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران و فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه همگی قرار است در نشست صبح روز افتتاحیه سخنرانی کنند.
 
همین مسئله، به روز نخست و افتتاحیه هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اهمیت دو چندان بخشیده است.

نشست‌ها در نوبت صبح ساعت 9 تا 13 به وقت نیویورک (17:30 تا 21:30 به وقت تهران) و در نوبت عصر ساعت15 تا 21 (30 :23 تا 05:30 بامداد) برگزار می‌شود و به طور متوسط در هر روز بیش از 30 نفر سخنرانی خواهند کرد. 
 

در نشست امسال، اغلب کشورها از جمله تمامی کشورهای روز اول، در سطح سران یا نخست‌وزیر شرکت کرده‌اند و تعدادی نیز وزیر خارجه یا نماینده خود در سازمان ملل را به عنوان سخنران معرفی کرده‌اند.
 

بر اساس برنامه اعلام شده سازمان ملل، آقای روحانی سخنران هشتم نوبت صبح روز افتتاحیه - دوشنبه 6 مهر است و اگر تغییری در برنامه نشست و چینش سخنرانان ایجاد نشود، احتمالا رئیس جمهور کشورمان حدود ساعت 11 به وقت نیویورک (19:30 به وقت تهران) پشت تریبون افتتاحیه هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل قرار گیرد.

آقای روحانی رئیس جمهور در این سفر پنج روزه علاوه بر سخنرانی در اولین روز حضور سران در مجمع عمومی سازمان ملل، سخنرانی دیگری نیز در نشست سران توسعه پایدار ملل متحد خواهد داشت.
 


کد مطلب: 206246

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/206246/رئیس-جمهور-نیویورک-رفت-آقای-روحانی-صبح-دوشنبه-روز-افتتاحییه-مجمع-سخنرانی-می-کند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com