کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عفو بین الملل:

دستور اجرایی ترامپ علیه مسلمانان کج اندیشانه است

18 اسفند 1395 ساعت 8:45

دبیرکل سازمان عفو بین الملل در انتقاد از نسخه بازبینی شده دستور اجرایی 'دونالد ترامپ' مبنی بر منع ورود شهروندان شش کشور مسلمان به آمریکا، خواستار مقاومت در برابر تلاش های اسلام ستیزانه رئیس جمهوری آمریکا شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سلیل شتی" در مقاله ای که در پایگاه خبری عفو بین الملل منتشر شد، نوشت: تلاش های مستمر ترامپ برای بستن درهای آمریکا به روی مسلمانان، در تاریک ترین صفحات تاریخ آمریکا ثبت و ضبط خواهد شد؛ این نظریه هم که تدابیر اتخاذ شده به نفع امنیت ملی آمریکا است به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

وی افزود: حذف ابهام درباره افراد دارای اقامت دائم صرفا تلاشی برای جلوگیری از تحقیق و تفحص قضایی بیشتر است، اما منطق پشت این دستور مسلمان ستیزی باید برای همه کسانی که با تلاش های دیرینه ترامپ برای انتشار هراس از مسلمانان آشنا هستند، آشکار باشد.

شتی نوشت: اینها خانواده هایی هستند ک از ویرانه های حلب یا از بمب ها و قحطی یمن گریخته اند، اینها مردمی هستند که از خطر امنیتی فرار می کنند و حقشان برخورداری از حمایت است.

به نوشته وی، این تدابیر باعث امنیت بیشتر هیچکس نمی شود، بلکه صرفا مهر تأییدی بر دیدگاه افراط گرایانی است که می گویند، دولت آمریکا در جنگ با اسلام است.

دبیرکل عفو بین الملل با اشاره به ادعای ترامپ درباره تأمین امنیت آمریکا تأکید کرد که نمایش مسخره تبلیغاتی ای که همه اقدامات ترامپ را در بر گرفته است، نباید توجه را از این واقعیت سلب کند که تعهدات آمریکا به حقوق بشر به میزان زیادی از بین رفته است.
وی با 'غیرسازنده' و 'کج اندیشانه' خواندن این دستور اجرایی خواستار مقابله با آن در همه مراحل شد.


کد مطلب: 262145

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/262145/دستور-اجرایی-ترامپ-علیه-مسلمانان-کج-اندیشانه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com