کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید بر مبارزه با تروریسم و رژیم صهیونیستی/ جبران باسیل: جهان عرب از موضوع اصلی یعنی فلسطین دور شده است

6 بهمن 1394 ساعت 12:03

وزیرامورخارجه لبنان: اقدامات ما درچارچوب مبارزه با تروریسم و رویاروئی با اسرائیل است. فقط زبان عربی نباید ما را به هم پیوند بزند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)جبران باسیل وزیرامورخارجه لبنان دوشنبه در پایان نشست مشورتی وزیران خارجه کشورهای عربی در ابوظبی از مواضع خود برای حفظ وحدت ملی در این کشور و امتناع از همراهی با برخی کشورهای عربی و امضا نکردن بیانیه های ضد ایرانی و حزب الله دفاع کرد.
 
وی به خبرنگاران گفت: یک جلسه استثنائی بود و رایزنی های عمیقی در خصوص پرونده های متعلق به اوضاع کشورهای عربی صورت گرفت که جنبه راهبردی و نه فوری داشت.
 وزیرخارجه لبنان هشدارداد که عقب نشینی از این دو پرونده مهم یعنی تروریسم و اسرائیل ، منطقه و جهان را به دسته بندی های مذهبی و طائفه ای سوق می دهد و ما قربانی آن خواهیم بود بنابر این نقش جهان عرب از جمله لبنان باید نقشی مثبت، قوی و حمایتی درچارچوب مبارزه باتروریسم و رویاروئی با اسرائیل و حمایت از قضیه فلسطین باشد و تنها زبان عربی نباید ما را به هم پیوند بزند.
 
جبران باسیل با تاکید براینکه جهان عرب امروز با دو خطر و چالش اصلی یعنی تروریسم تکفیری و اسرائیل مواجه است»، خاطرنشان کرد: امروز جهان عرب از قضیه اصلی خود یعنی فلسطین دور شده و فلسطین و سرنوشت آن را به حال خود رها کرده است و هیچ اقدامی در اندازه و شان موضوع انجام نمی دهد.
 
وی اظهارداشت: موضوع و چالشی که جهان عرب را تکه تکه و کشورهای منطقه ما را دسته بندی کرده است، اسرائیل و تروریسم است و ما باید برای مبارزه با آنها در صف مقدم قرارگیریم.
 
 


کد مطلب: 219648

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/219648/تاکید-مبارزه-تروریسم-رژیم-صهیونیستی-جبران-باسیل-جهان-عرب-موضوع-اصلی-یعنی-فلسطین-دور-شده

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com