کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رژیم آل خلیفه در پرتگاه سقوط

2 تير 1395 ساعت 0:15

این احتمال وجود دارد که حرکت های حق طلبانه مردم بحرین به علت فشارهای فوق العاده حکومتی و مسدود بودن همه راه ها، به حرکت های زیرزمینی و مسلحانه تبدیل شود و مسیری را که انقلاب های مسلحانه پیموده اند، برای خود برگزیند.




بسمه تعالی
 
رژیم آل خلیفه در پرتگاه سقوط
 
      
       فضای انفجاری ناشی از شدیدترین اقدامات سرکوب گرانه در بحرین سبب  شده است تا محافل سیاسی و رسانه ای از تزلزل پایه های حکومت این کشور سخن بگویند و با اشاره به واکنش های گسترده ای که در برابر تازه ترین رفتار های غیر عقلانی حاکمان بحرین پدیده آمده، نسبت به ادامه حیات رژیم آل خلیفه ابراز تردید کنند.

     این در حالی است رژیم بحرین، خود نیز با اتخاذ بی سابقه ترین شیوه های اعمال فشار علیه گروه ها وشخصیت های سیاسی و مذهبی مخالف، بصورتی عملی به آسیب پذیری اش و همچنین به رشد وتعمیق حرکت ها وجریانات مخالف در بحرین اعتراف کرده است.
 
        اقدام به سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نه تنها نشانگر گستاخی آل خلیفه درعبور از خط قرمز محسوب می شود، بلکه بیانگر آنست که این رژیم قدرت تشخیص و محاسبه سود و زیان اقدامات خود را از دست داده و با بیشترین بی حرمتی ها به شخصیت های مورد احترام مردم، آل خلیفه را در ضعیف ترین موقعیت ممکن قرار داده است.  
 
     به ویژه آن که به گفته تحلیلگران این احتمال وجود دارد که حرکت های حق طلبانه مردم بحرین به علت فشارهای فوق العاده حکومتی و مسدود بودن همه راه ها، به حرکت های زیرزمینی و مسلحانه تبدیل شود  و مسیری را که انقلاب های مسلحانه پیموده اند، برای خود برگزیند.
 
             تجمع و تحصن هزاران نفر از مردم بحرین دراعتراض به لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، عالم فرهیخته و  مبارز این کشور، از جمله نشانه هایی است که از یک سو جایگاه والای روحانیت را در نزد جامعه بحرین مشخص می سازد و از سوی دیگر میزان خطایی را که رژیم بحرین در سلب تابعیت این مرجع  بزرگوار بحرینی مرتکب شده است، تعیین می کند.
 
       حال اگرچه مجامع بین المللی با سکوتی خفت بار، اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه را مورد تایید قرار می دهند و یا رژیم متزلزل ودر حال سقوط عربستان، مقامات بحرینی را به سرکوب حرکت های مردمی ومخالف تشویق می نماید؛ ولیکن تجربه نشان داده است که اینگونه حمایت ها به هیچ وجه نخواهد توانست رژیم وابسته بحرین را از  واکنش های گسترده ای که در برابر اقدامات ابلهانه اش ایجاد شده و می شود رهایی بخشد.

       در واقع در چنین شرایطی است که مجامع سیاسی ومذهبی در سراسر جهان اسلام از حاکمان بحرین می خواهند تا از رفتار های قهرآمیزی که بحرین را با خطر فروپاشی مواجه می سازد دست بردارد و بیش از این، امنیت، ثبات و وحدت ملی این کوچکترین کشور خاورمیانه را به مخاطره نیاندازد.
 
         این مجامع از حکومت بحرین می خواهند تا رفتاری توأم با تدبیر با مخالفین خود بخصوص با بزرگترین تشکل سیاسی مخالف آن کشور یعنی: جمعیت وفاق ملی و دبیر کل آن شیخ علی سلمان  و از همه مهمتر در برخورد با آیت الله شیخ عیسی قاسم، مجاهد خستگی ناپذیر و مرجع شیعیان بحرین داشته باشد.
 
 


کد مطلب: 235659

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/235659/رژیم-آل-خلیفه-پرتگاه-سقوط

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com