کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکست تروریسم در سوریه و عراق؛ محور خطبه های نماز جمعه لبنان

20 آذر 1395 ساعت 10:51

خطیبان جمعه لبنان در نماز جمعه این هفته با اشاره به شکست تروریست ها در سوریه و عراق، این اقدام را بسیار مهم ارزیابی کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علامه "شیخ عفیف نابلسی" امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به شکست تروریست ها در عراق و سوریه گفت: فروپاشی سریع تروریست ها در سوریه سبب شد تا دولت های حامی آنها در شورای امنیت فریاد برآورده و برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه، به اقدامات ناامیدانه در رسانه ها دست بزنند.
 
وی افزود: شورای امنیت نتوانست به هدف خود مبنی بر اعطای فرصت جدید به تروریست ها جهت تنفس مجدد برسد و این مساله در پرتو وتوی روسیه و چین محقق شد.  به گزارش سایت بیان، این عالم لبنانی از عملکرد برخی رسانه ها علیه سوریه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: رسانه های غربی به بهانه حمایت از حقوق بشر به شدت علیه ارتش سوریه فعالیت کردند اما در این زمینه ناکام مانده و دروغ آنها برای همگان روشن شد.
 
آیت الله نابلسی تصریح کرد: لحظه سرنوشت ساز و مهمی در زمینه رسم توازن ها و سیاست ها به سود سوریه و محور مقاومت و همه کسانی است که در راه امنیت و ثبات کشور جانفشانی کردند.
 
حجت الاسلام "سید جعفر فضل الله" هم در خطبه های نماز جمعه بیروت که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به استمرار جنایت صهیونیست ها علیه ملت فلسطین گفت: فلسطین با اشغالگری و سرپوش بین المللی نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی روبرو است. این کشورها از برپایی دولت صهیونیستی حمایت کرده و سلاح و پول را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می دهند و از ایجاد فتنه و جنگ برای تأمین امنیت صهیونیست ها دریغ نمی ورزند.
 
وی از سکوت کشورهای عربی در قبال این جنایت ها انتقاد کرد و افزود: در حالی که دولت های عربی سکوت اختیار کرده اند، ملت های آزاده باید در راستای عزت و کرامت امت اسلامی بپا خاسته و اجازه تعرض بیشتر به فلسطین را ندهند.
 
بنا به اعلام خبرگزاری الوکاله الوطنیه للاعلام، این روحانی لبنانی تصریح کرد: مساله فلسطین، مساله یک کشور اشغال شده نیست که باید آزاد شود و مردم آن به مناطق خود بازگردند بلکه مساله نظام جهانی ظالمی است که می خواهد تاریخ و جغرافیای منطقه را با منطق قدرت و کشتار جمعی و آواره کردن مردم تغییر دهد. این نظام ظالم به تأسیس رژیم صهیونیستی پرداخت و از دهه ها پیش تاکنون به حمایت از اقدامات جهنمی رژیم می پردازد.
 
امام جمعه بیروت تحولات میدانی نبرد علیه تروریسم در سوریه و عراق را مقدمه ای برای صلح در منطقه عنوان کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است که کشورهای عربی نباید به بیگانگان اعتماد کنند و با همکاری عربی و اسلامی، از تروریسم و کفر و بحران نجات یابند.
 
حجت الاسلام "احمد قبلان" نیز در خطبه های نماز جمعه برج البراجنه بیروت که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، دولتی که نتواند به ملت خدمت کند را نامشروع خواند و گفت: مردم عامل اصلی مشروعیت نظام هستند و اگر مردم در مشکلات غرق شوند، این دولت است که غرق شده به حساب می آید.
 
این روحانی لبنانی از نزاع گروه های سیاسی برای رسیدن به پست و مقام در کابینه جدید انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: سهم خواهی در کابینه و سنگ اندازی در راه تصویب قانون جدید انتخابات نشان دهنده اوج دوری و اختلاف نظر میان گروه های سیاسی است. تا زمانی که ذهنیت فساد بر سیاستمداران حاکم باشد نمی توان نسبت به آینده امیدوار بود.
 
حجت الاسلام قبلان با اشاره به اهمیت مشارکت ملی میان لبنانی ها تصریح کرد: بازگشت به قانون اساسی، انجام اصلاحات اساسی، لغو طایفه گرایی سیاسی، جدایی وزارتخانه ها از پارلمان، فعال سازی حسابرسی، مبارزه با فساد و بازداشت مفسدان از وظایف دولت به شمار می آید.
 
آیت الله "عبدالامیر قبلان" نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت که در ساختمان این مجلس برگزار شد، پیروزی های بدست آمده در برخی کشورهای اسلامی علیه تروریسم را تبریک گفت و افزود: ارتش های عربی و اسلامی در عراق، سوریه، لبنان و مصر توانستند پیروزی های بزرگی علیه تروریسم بدست آورند. کشف باندهای تروریستی در لبنان نشان داد که نیروهای امنیتی و مقاومت ضامن حفظ امنیت کشور و دور کردن خطر تروریسم تکفیری و صهیونیستی هستند.
 
وی افزود: سیاستمداران لبنانی وظیفه حمایت از دولت و ارتش را برعهده دارند و باید با تشکیل دولت وحدت ملی، امنیت و ثبات را محقق ساخته و زندگی کریمانه را به شهروندان هدیه دهند.
 
آیت الله قبلان با اشاره به اهمیت انتخابات پارلمانی آینده تصریح کرد: قانون جدید انتخابات می تواند کشور را از تمدید دوره پارلمان کنونی نجات داده و نمایندگان واقعی ملت را به پارلمان سوق دهد.
 
شیخ "ماهر حمود" رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس در شهر صیدای لبنان با اشاره به پیروزی های بدست آمده در نبرد علیه تروریسم در عراق و سوریه گفت: کسانی که در جنگ زشت فتنه دست دارند را به توبه به بارگاه پروردگار و اعتراف به اشتباهات و جنایتهایشان فرامی خوانیم.
 
وی افزود: اگر آنان دلایل پیوستن به این فتنه را بازگو کنند نقش عمده ای در بازگشت امنیت و ثبات و بازسازی مناطق ویران شده و همچنین بازگشت آوارگان خواهند داشت.
 
این عالم اهل تسنن بر لزوم بررسی وضع کنونی رژیم صهیونیستی تأکید کرد و بیان داشت: ما باید وضع این رژیم را بر اساس ویژگی صهیونیست ها مورد بررسی قرار دهیم نه پسرفت جهان عرب. رژیم صهیونیستی از تار عنکبوت نیز لرزان تر است و امیدواریم جهان عرب به سمت نبرد با صهیونیست ها بازگردد.
 
شیخ ماهر حمود با اشاره به حتمی بودن زوال رژیم صهیونیستی تأکید کرد: راه درست برای امت اسلامی همان راهی است که مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین پایه گذاری کرد و نتایج قرآنی این محور یعنی زوال رژیم صهیونیستی را به زودی خواهیم دید.
 
 


کد مطلب: 253253

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/253253/شکست-تروریسم-سوریه-عراق-محور-خطبه-های-نماز-جمعه-لبنان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com