>> خبرگزاری تقریب (TNA) - بررسی وضعیت حقوق بشر در بحرین - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی وضعیت حقوق بشر در بحرین

تنا-لندن

خبرنگار تنا- لندن , 16 آبان 1393 ساعت 13:40

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس اعیان انگلیس رفتار رژیم بحرین با شهروندان این کشور را بشدت محکوم کرد


کمیته حقوق بشر مجلس اعیان انگلیس در یک کنفرانس خبری وضعیت حقوق بشر در بحرین را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش خبرنگار تقریب( تنا )از لندن این کنفرانس خبری با حضور لرد اویبوری نماینده مجلس اعیان انگلیس ، فعالان سیاسی و مدنی بحرین وخبرنگارانی از رسانه های مختلف در محل پارلمان انگلیس برگزار شد .
در این کنفرانس ابتدا لرد اویبوری رئیس کمیته حقوق بشر مجلس اعیان با ارائه توضیحاتی از وضعیت حقوق بشر در بحرین از ابتدای حوادث این کشور در سال 2011 تا کنون گفت، متاسفانه شواهد موجود حاکی از آن است که هیچگونه پیشرفتی در اوضاع سیاسی و وضعیت حقوق بشر در این کشور طی سه سال گذشته صورت نگرفته وتلاشهای بین المللی وفعالان سیاسی نیز برای متقاعد کردن رژیم بحرین به پذیرش گفتگو با مخالفان سیاسی ومدنی این کشور به منظور ایجاد اصلاحات واستقرار دموکراسی ، بی ثمر بوده است .
این عضو مجلس اعیان انگلیس افزود ،رژیم آل خلیفه برخلاف تمامی موازین حقوق بشری تاکنون دهها نفر از شهروندان این کشور را سلب تابعیت نموده است واز این موضوع بعنوان یک سلاح، علیه مخالفان سیاسی خودش استفاده می کند.همچنین عده ای از فعالان سیاسی وحقوق بشر، زندانی ، شکنجه وسلب تابعیت شده اند وتعدادی از این افراد سلب تابعیت شده نیز اینجا در انگلستان دور از خانواده های خود بسر می برند ودر صورت بازگشت به کشورشان با مجازات های سنگینی روبرو می شوند.
وی ضمن انتقاد از دولت انگلیس به خاطر سکوتش در برابر جنایات رژیم آل خلیفه ، اظهار داشت که با تلاش بان کی مون دبیرکل سازمان ملل اخیرا کمپینی تشکیل شده است تا موضوع ممنوعیت سلب تابعیت از شهروندان کشورها را در سازمان ملل به تصویب برسانند.
در این نشست خبری همچنین تعدادی از بحرینی های سلب تابعیت شده طی سخنانی به افشای جنایات رژیم آل خلیفه علیه مردم این کشور پرداختند.
جواد فیروز از نمایندگان پیشین پارلمان بحرین که از او نیز سلب تابعیت شده است گفت، از میان 31 نفر از افراد سلب تابعیت شده در سال 2012 هنوز 10 نفر در بحرین زندگی می کنند که متاسفانه علاوه بر خودشان خانواده های آنها نیز تحت فشارهای شدید سیاسی ومحروم از هرگونه حقوق فردی واجتماعی حتی حق تحصیل و بهداشت هستند.
این نماینده سابق پارلمان بحرین افزود ،این سلب تابعیت ها همچنان ادامه دارد بطوری که طی 6 ماه گذشته از 18 نفر دیگر نیز سلب تابعیت شده واخیرا نیز رژیم آل خلیفه قانونی را به اجرا گذاشته که هر فرد سیاسی پس از بازداشت بلافاصله از او سلب تابعیت خواهد شد.
یکی دیگر از شرکت کنندگان نیز گفت شواهدی در دست است که رژیم بحرین به افرادی خارج از بحرین که مظنون به همکاری با گروه  تروریستی داعش هستند تابعیت غیر قانونی اعطا کرده تا از آنان برای مقابله با مخالفین بویژه شیعیان وتخریب اماکن مذهبی آنها استفاده کند.
شرکت کنندگان در این نشست خبری ، خواستار برخورد مجامع بین المللی بویژه دولت انگلیس با جنایات رژیم آل خلیفه علیه مردم بی دفاع بحرین شدند. 


کد مطلب: 173252

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/173252/بررسی-وضعیت-حقوق-بشر-بحرین

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com