کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری جشن میلاد صاحب الزمان(عج) در مرکز اسلامی انگلیس

4 خرداد 1395 ساعت 13:09

جشن میلاد حضرت ولی عصر (عج) با حضور گسترده منتظران آن حضرت، در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین دکتر "محمد علی شمالی"، رييس مرکز اسلامی انگليس در مراسم جشن میلاد حضرت ولی عصر (عج) درباره موضوع  مهدویت گفت: با توجه به روایات می توان نتیجه گرفت که امام مهدی (عج) مانند همه امامان دیگر بیش از هر چیز مظهر رحمت و مهربانی است. ائمه اطهار (ع) یعنی نه فقط خود به مردم رحمت دارند که مردم از معدن رحمت آنها برای مهربانی با یکدیگر بهره می برند.
 
وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: امام کسی است که انیس و رفیق مردم است و آنها با او احساس نزدیکی و صمیمیت می کنند. ابهت امام مانع از نزدیکی و صمیمیت او نیست بلکه امام مثل یک پدر مهربان است، و در حدیث دیگری گفته شده است که محبت ائمه به شیعیان از حبّ آنها به خودشان بیشتر است.
 
رییس مرکز اسلامی انگلیس با یادآوری این موضوع که در سخنان پیامبر اسلام(ص)، منجی آخرالزمان کسی است که از هر نظر، صورتاً و سیرتاً شبیه به پیامبر است، نتیجه گرفت که امام زمان(عج) در اذهان، پیامبر اسلام (ص) را تداعی خواهد کرد، کسی که از نظر ظاهر و باطن و حتی اسم و کنیه مشابه حضرت رسول اکرم (ص) است. بنابراین نباید توقع داشت که امام زمان با روشی متفاوت از پیامبر اسلام (ص) رفتار کند.
 
در این جشن باشکوه، دو مسابقه با شرکت و استقبال حاضران برگزار شد و جوایز برندگان مسابقه مهدویت از راه دور نیز اعطا شد. دراین بخش مسابقه، محبان آن حضرت آثار خود در زمینه شعر و نقاشی و امثال آن را از گوشه کنار دنیا شرکت داده بودند.
 
این مراسم همچنین شامل اجرای سرود، پخش مصاحبه با مردم در مورد امام زمان(عج) و ويدئو کلیپ های طنز و شعرخوانی بود و با مولودی خوانی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در لندن به پایان رسید.
در پایان برنامه نیز از حاضران با کیک 9 متری که یکی از خیرین ساکن لندن تهیه کرده بود پذیرایی شد.
 


کد مطلب: 232508

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/232508/برگزاری-جشن-میلاد-صاحب-الزمان-عج-مرکز-اسلامی-انگلیس

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com